Monday, April 21, 2008

Rotborste & sauerkraut!

Fredagens konsert med Club Killers motsvarade helt klart förväntningarna. Maken till sväng får man leta efter. Detsamma gäller Anna Maria Espinosa röst…

Lördagen var som ni kanske förstår en lite lugnare tillställning.
Lagom mosig vaknade jag upp till doften av kaffe och scones. En helt perfekt start på dagen helt enkelt. När väl frukosten intagits var det dags för lördagens shoppingrunda. Eftersom vi skulle försöka få styr på terrassen så styrde vi näsorna mot Plantagen till att börja med. Vagnen fylldes snabbt med diverse plantor m.m. När betalningen var klar åkte vi vidare till Rusta där dagens fynd blev fyra liter trallolja för 99:-

Väl hemma så var det bara att sätta igång med rengörningen av trallen.
Med såpa, varmt vatten och rotborste som vapen satte jag igång!
Jäklar vad skiten satt fast men sakta men säkert jobbade jag bort den!
Han väl med ca. fyra kvadrat innan det var dags att lägga ner jobbandet för dagen. Kvällen avslutades med film, ostbågar och lite rosé innan det var dags att nanna kudden.

Vaknade tidigt på söndagsmorgonen tack vare att solen kittlade mig i ansiktet. Skönt!
Lite frukost i magen och sedan iväg till ”viken” för att byta däck på Forden… trodde jag!
Väl framme i ”vinken” gick jag upp på garagevinden för att plocka ner sommardäcken till Forden. När jag hittade dom bland allt bråte så var det bara att inse att dessa sommardäck inte skulle klara av en besiktning så jag sket helt sonika i att slänga på dom på bilen. Fan!
Nu måste man köpa en uppsättning däck till… Tack för det!

För att trösta mig själv så skruvade jag tillbaka golfens däck och droppade ner den på backen. Monterade sedan batteriet och vred om nyckeln.
Golfen startade direkt och morrade precis som en gammal ”sauerkraut” skall göra. När bilen ändå var igång så var det lika bra att backa ut den och städa lite i garaget. När väl städningen var klar så körde jag en liten repa med bilen. Den väckte en hel del uppmärksamhet då det inte sitter några framskärmar eller motorhuv på den. Hahaha!

När jag kom tillbaka hem så var det bara att sätta igång med trallrengörningen igen. Vi höll på och gnodde och oljade för kung och fosterland. Blev väl klara runt 20-tiden och då värkte det bra i både armar och knän! Fattar inte hur husmödrarna förr i tiden klarade av att skura sina lägenheter med tanke på hur jag känner mig efter att ha skurat 24 kvadrat trall. Jeebuz!

/TJ Ank.

2 comments:

Anonymous said...

Väntar med spänning på en bild av den motorhuvlösa goffen!

Anonymous said...

Kolla in här:
http://www.youtube.com/watch?v=v3x8SPpezKA