Friday, April 11, 2008

Välkommen Mr. Helg.

Så var det äntligen fredag igen!
Precis som vanligt så är det inte en dag för tidigt. En skänk från ovan helt enkelt.

För att göra helgen till en riktig fest så gick jag till Systembolaget (Tuna Park) efter jobbet igår.
Eftersom jag redan i förväg kollat upp vilka hyllor flaskorna stod i så gick besöket snabbt.Gårdagens skörd blev två flaskor Castelnau de Suduiraut 2005 (nr 3690) och två flaskor av Raimat Abadia Blanc de Blancs 2007 (nr 2725) (innehållande ”popdruvan” albariño). Ser verkligen fram emot att få smutta på dessa viner - Speciellt det förstnämnda.

När jag ändå tar upp detta med dryck så läste jag att klimatförändringarna kan hota ölproduktionen, och då speciellt i Nya Zeeland och Australien.
Med tanke på att alkohol är ett kärt ämne i detta avlånga land kanske denna rapport även väcker de som skiter i miljön i vanliga fall, för tänk om vi var tvungna att betala mer för våra öl med högt APK eller kanske rent av inte få nån! Ve och fasa! *Ironi*
För mer info kolla in HÄR

Gårdagskvällen avslutades i bästa torsdagsstil med ett joggingpass i Vilstaskogen och sedan ett glas bubbel för att fira att allt äntligen är klart med Veros blivande tjänst.

Även fast det stundtals hänger ett mörkt moln över mig och mitt liv så är livet trots allt inte så tokigt alla gånger.
Negativt ut positivt in, det är trots allt helg på inkommande. :-)

Dagens låt:
Fuck Buttons – Sweet Love For Planet Earth

Trevlig helg!

/TJ Ank.

No comments: