Thursday, April 17, 2008

Tubis!

Bara för att jag skrev om hur bra det var och är med cykel så drabbades jag genast av Mr. Murphys oerhörda vrede!
Jag har numera punktering på ett av mina däck! Tack som fan!

Inte nog med att jag i all denna eufori drabbades av punktering, för att riktigt vrida om kniven så var det mitt tubdäck som gått sönder d.v.s det går inte att laga. Bara att köpa nytt lim och däck… men jag har andra planer.

Eftersom jag inte vill ha tubdäck på min cykel så kommer jag att beställa nya kanttrådsfälgar istället. Det kommer att bli lite dyrare än tänkt men vad gör det när man som bonus får ett snyggare utseende på cykeln samt raka fälgar! Mina nuvarande fälgar är lätt vinda efter att jag lite väl entusiastiskt nyttjat dom över stock och sten. Jag kommer inte att sakna dom helt enkelt…

Frågan är bara om jag skall löpa linan ut och köra fixed?


Dagens låt:
Supergrass – Bad Blood

/TJ

No comments: