Friday, August 25, 2006

Banana-banana...

Oj vilken kort arbetsvecka detta blev då!
Bara för att den var kort betyder inte att den var helt sysslolös, snarare tvärtom!
Efter att jag varit ute på resande fort så upptäckte jag att det samlats en massa arbete på mitt skrivbord på jobbet! Till råga på allt så fick jag med mig fel pärmar när jag gick på semester så jag kunde inte skriva klart årsrapporterna på semestern. Snacka om att jag hade panik ett tag men det dövade jag med lite vin och ett gott sällskap. Hahaha!

Fick klart alla rapporter under gårdagen sedan flöt det bara på. Ledningsmötet gick som smort! Kändes riktigt trevligt att komma hem efter gårdagens långa arbetspass.

Passade på att inte göra ett skit på kvällen bara för att…

Denna morgon började på ett trevligt sätt.

Antar att det är han där uppe som tyckte att mitt liv var alltför glassigt igår. LOL

Efter att jag ätit min morgongröt och tittat på nyheterna så hoppade jag in i duschen.
Inget konstigt med det kan tänkas med när jag stänge av vattnet och började torka mig så tyckte jag att badrumsmattan såg misstänkt konstig ut! Katten hade bestämt sig för att använda mattan som toalett! Bara att börja operation sanering!
Kan bara säga att det är tur att det är fredag och att jag är på ett strålande humör. Hahaha!

Helgen kommer att bli spännande.
I kväll så blir det lugnt. Tänkte släpa mig till Kaka som firar 10-års jubileum. Kan bli en nice tillställning speciellt med tanke på att Ronge och Tony spisar plattor!


I morgon, lördag, så måste jag gå upp tidigt som tusan.
Skall sätta mig i bilen och ”brumma” ner till Mantorp. Tänkte testa på att svänga lite med Saaben samt kolla in lite andra trevliga Saabar.
Tyvärr så har jag ingen hjälm så jag får inte köra den riktiga bankörningen.
Blir till att hålla tillgodo med ”familjekörningen”. Nu är det inte så illa som det låter. Jag vill inte pressa bilen så hårt eftersom jag inte hunnit byta motorvärmare i den (den gamla pissar lite vatten).
Blir till att beställa en Peltor hjälm så den finns redo för nästa säsong.
Då har jag förhoppningsvis hunnit uppdatera bromsar, motor och chassi i den ”svarta” så jag inte behöver vara rädd när jag kör.

Nu måste jag se till att jobba lite också.

Dagens låt:
Roots ” You got me (featuring Erykah Badu)”

Trevlig helg på er gamla krabbor som läser detta!


/Sjöbusen

2 comments:

Anonymous said...

Hjärtligt välkommen hem till Sverige - Finlandsresan verkar ha varit riktigt trevlig - och grattis till achievements på jobbet! Och inte minst till helgen. Håll huvudet kallt i Mantorp bara!

Ankaret said...

Tackar som bockar! Jag skall hålla skallen kall, det lovar jag!