Wednesday, August 02, 2006

Vinapappa!

Så var man mitt i veckan igen då!
Känns fint att man tragglat sig upp för den långa uppförsbacken! Äntligen!

Livet på jobbet är väl som det brukar, det vill säga tråkigt, Omotiverande och inte alls stimulerande.
(Foto:Annicka Boman)

För att göra livet lite roligare så har jag suttit och lyssnat på Black Flag, Dead Kennedys m.m. samt beställt lite mer ”roligt” till Saaben.
Denna gång blev det en intercooler från en 9-3 Viggen och en ny ventilkåpa som jag tänkte slänga in i fräsen. Ska bli kul att se om intercoolern gör någon skillnad.
Med tanke på vilken skit ”IC” jag har sittande i bilen så måste det hända nåt i alla fall.
Nu svamlar jag igen. Förlåt!

Bara för att det är onsdag så får man knalla till närmaste after work och dricka bira eller vin i dag.
Tror jag skall kosta på mig ett par glas rött faktiskt. Känns som en typisk rödvins dag! ;)
Hoppas det är någon som vill haka på bara.
I och för sig så brukar det inte vara några problem att få med sig folk så det kommer att lösa sig fin-fint!

Efter ”afterworken” så tänkte jag släpa mig hem och läsa senaste numret av Djurens Rätt!

Bara för att väcka lite intresse hor er stackare som hittat in här så har jag saxat lite från hemsidan:

I nummer 4 / 2006: Apor med uppborrade skallar och politiker på vift

Alla tycker om Djurskyddsmyndigheten – nästan. Och alla tycker inte om pälsfarmerna – nästan.
Men de borgerliga partierna, de tycker om pälsfarmerna men inte Djurskyddsmyndigheten.
Djurens Rätt nummer fyra fokuserar på valet och politik.
Hur bedriver man politiskt djurrättsarbete? Vilken väg ska djurrättsrörelsen ta?

De åtta marmosetterna i Uppsala fick hål uppborrade i skallbenet. Linnéa: "Hittad död på golvet". Lillstrumpa: "Oförmåga att gå o röra sig normalt". Lasse: "Hittad på burbotten, kraftigt allmänpåverkad".

Nu begär Djurens Rätt att Djurskyddsmyndigheten agerar.

Dessutom: grönt i det gröna – sommarpicnic, om att ha får som sällskapsdjur, om en myt som inte höll – djurskydd var ingen klassfråga samt en artikel om sloveniens president – vegan och djurrättsintresserad.

Varje gång jag får hem ett nytt nummer av djurens rätt så börjar jag fundera på om man kanske skall ta och "floppa" mejeriprodukterna och bli vegan! Hmm...

Dagens låt:
Black Flag "Gimme Gimme Gimme"
/T


4 comments:

Anonymous said...

GO VEGAN! Jag hade gjort det om jag inte var så jävla slö. Plus att latte är gott som satan. Ok, det finns sojamjölk men ändå. Peace out!

Ankaret said...

Ja det är fan dags snart med tanke på hur fan djuren behandlas!

Eftersom jag inte dricker mjölk/fil m.m. så skulle jag bara behöva avstå från ost och ägg sedan skulle det vara klart.

Fucking A!

Anonymous said...

Enjoyed a lot!
» »

Anonymous said...

Looking for information and found it at this great site... zoloft for neuromuscular problems Gay jeep Alcohol effects prozac side zoloft and seniors zithromax birth control pill effectiveness Effects of taking sudafed with zoloft cute asian amateur free thumbnails pregnant shaved girls Poll tax riot Fluoxetine olanzapibe fat black girls dr bob zoloft