Monday, August 28, 2006

Ångestfritt!

Aah… äntligen måndag igen!

Faktum är att denna måndag känns helt okej!
Vet inte vad det är som gör att jag inte känner ångest eller obehag en dag som denna?

Kanske kan ha att göra med den trevliga helgen.

I fredags så var det lugna bullar för min del. Var hemma och kollade på någon halvdålig komedi och drack ett par pilsner. Gick och ”nanna” redan vid 23-snåret!
Anledningen till att jag var lugn som en filbunke var att jag helt enkelt var sjukligt trött samt att jag skulle upp tidigt dagen efter.


Vaknade redan klockan 5 så det var bara att kliva upp och försöka bli människa.
Klockan 7 satt jag redan i bilen på väg mot Mantorp.
Väl framme på Mantorp så var det dags att sätta mig och bilen på prov!
Började med att köra konbana. Det gick allt annat än bra! Redan efter ett par koner så hoppade tvåans växel ur vid nedväxling! Växeln hoppade även ut vid motorbroms.
Efter första repan gav jag upp konbanan. Tänkte köra ett par ”strippkörningar” också men med tanke på att jag inte visste hur bra lådan mådde så sket jag i det.
Efter ett kortare förarmöte var det dags att nöta lite bana. Han med att köra två pass innan det var dags att bege sig hemåt igen. Själva körningen gick kanonbra. Tyckte att bilen betedde sig över förväntan.
Visst understyrde det skapligt i kurvorna men inte mer än att det var hanterbart.
Nu återstår bara att ställa in bilen i garaget och uppdatera bromsar, dämpare, bussningar och se över varför lådan inte riktigt gillar nedväxlingar och motorbroms!
Hoppas på att det är bara en justeringssak…

Dagens bild (undertecknad i full kariär):

http://hem.bredband.net/hylulr/arles/imagepages/image215.html
Fler bilder finns här

På kvällen så var det fest som stod på agendan!
Vero lagade en gudomlig sallad innan vi åkte till en större gård i närheten av Sundbyholm.
Det var en trevlig fest men vi var tvungna att avvika redan efter två timmar.
Anledningen till detta var att vi ville se Ronsan spela på Strömsholmen.
Efter spelningen så satte vi oss i öltältet och mådde vidare.

Igår så vaknade vi upp med en seghet i kroppen som kan kännetecknas som bakfylla.
Huruvida så var fallet låter jag vara osagt! Hahaha!
När väl kläderna kommit på så åkte vi till Ekeby för att kolla in veteranbilar och loppis.
Båda delarna var kanon! Vero fyndade på loppisen medan jag gick bet! Hittade en moped som jag ville köpa men den rök precis framför ögonen på mig! Gubbjävel säger jag bara!

På kvällen så var det dags för oss att åka till Veros föräldrar för att umgås och äta lite gott.
Det bjöds på svamptoast, parmesansoppa och ungsbakade äpplen! Supergott!
Kvällen avslutades med film och ett allmänt slappt leverne. En perfekt söndag med andra ord!

Dagens låt:
Hidden Cameras ”Lillipop”


/brallan






2 comments:

Anonymous said...

Oh Saabapappan verkade halv-må ändå tycker jag! Snygg bild också! Du ser ut att må som en riktig kribba! Vi har äntligen blivit oss själva igen, typ, efter magvibben. Jasså det blir Mogwai alltså! Cool man. Jag såg dem en gång, and I liked it! Hörs!

Ankaret said...

Pappan mådde men gillade inte konbanan! Hahaah! Nu verkar det inte vara någon fara med lådan trots allt. Skönt det. Skall ställa in den bara så kommer den att vara mående igen.

Mogwai ska bli trevliga att se.
Skönt att ni mår bättre. /T