Tuesday, February 14, 2006

Bilköpardjävulen VS Tim 1-0

Glömde visst bort att uppdatera bloggen igår!
Så kan det gå.


Nu har det väl inte hänt så mycket sedan sist men lita ska jag väl ändå kunna berätta.

I fredags så var det bara soft efter jobbet. Man kan väl säga att jag laddade batterierna inför lördagen istället med hjälp av tvätt och städning.

Lödagen den 11 februari 2006.
Vaknade utsövd och bestämde mig för att ta tag i dagen direkt. Började plocka med lite saker eftersom det såg ut som fan hemma. Åkte även ut till Solvik med Fritz. Det var lika bra med tanke på att det skulle vara fullt ös hos oss efter klockan 18. När vi hade städat klart så passade vi på att käka och ta en liten rackare.
Strax efter 18:00 så anlände första gästerna sedan var det hela igång. Sakta men säkert så fylldes lägenheten med folk. Räknade till att vi var 22 pers där som mest. Sedan var det fullt ös var det tills vi kom på att vi skulle ta en taxi till Raw Power.

Väl framme så mådde, i alla fall jag, som en bralla. Ölen slank ner och dansen började må i mina ben… Just i detta skede så gick SUBURBAN KIDS WITH BIBLICAL NAMES upp på scen! Nice.
Konserten var väl helt okej tycker jag. Varken mer eller mindre. När dom var klara med sitt spelande så fortsatte musiken att flöda ur högtalarna. Folket dansade så svetten lackade. Raw Power är ett väldigt trevligt ställe men en sak fixar jag inte riktigt, nämligen all rök! Det röks nåt in i bomben på detta ställe.
Till och med inbitna rökare ställer sig i skaran av gnällspikar som tycker att det är jobbigt med all rök.

Nog om gnällandet. Måste även passa på att tacka Peter och Maria som agerade änglar när Raw väl stängde sina portar. Dom skjutsade hem mig och Veronica. Det var väldigt snällt av dom.

Söndagen den 12 februari 2006 började väl helt okej.
Min mobil ringde redan klockan 09:30! Jäklar i havet vad osugen jag var på att gå upp. Nu hade jag inget val eftersom det var en ung man från Värmland på väg ner till Eskilstuna för att kolla på min bil.

Han med att dammsuga bilen innan han ringde och sa att dom var på intågade.

Vi möttes upp utanför Willys i folkesta. Man såg direkt på hans blick att han bara skulle ha bilen.
Nöjd hoppade jag ur bilen och tog en klunk av min Ramlösa. –”Japp, såhär ser den ut” sa jag. Han svepte sin blick över bilen och sa ” Den var mycket finare än vad jag trodde”.
Killen ville inte ens se serviceböcker m.m. Jag fick nästa tvinga honom att titta i dom. Hahaha!
Några minuter senare så bytte pengar och bilnycklar ägare…
Kändes nästan lite overkligt att det gick så smidigt och fort. Strange!

Dagens bild (Saab 9-3 Viggen):
















Nu är det jag som har bilköpardjävulen i mig.
Jag sitter och scannar av blocket och tradera nästintill konstant. Hahaha!
Siktet är satt på en Saab med överladdning (TuRbo), klimator och skinn.
Myser av bara tanken att få sätta mig i en bil som med lätthet kommer att stegra sig över 240km/h!

Nej nu måste jag kolla blocket igen.

/Tim

2 comments:

Anonymous said...

You are welcome för skjutsen! Köp en bil fort och kör hit sedan tycker jag

Anonymous said...

Hahaha... jorra det e på G nu.
Händer det nåt trevligt i Uppsala snart då? Vore trevligt att komma dig igen.