Wednesday, February 08, 2006

Bla-bla-bla...

Uppdatering av vad som har hänt i mitt liv!

Fredagen den 3 februari 2006.
Efter att jag slutat jobbet så åkte jag med till katten.
Tänkte att jag skulle väta på att Vero kom hem sant försöka få tag på Jimmy som hade kommit till stan på morgonen.
När Vero kom hen så åkte vi iväg med Fritz till Solvik. Nu var det bara mående kvar kan man säga. Vi lagade lite mat och drack vin. Jimmy dök upp lite senare på kvällen. Först så satt vi hos oss men sedan gick vi över till Ronge. Det var riktigt trevligt att träffa alla. Jag har ju varit så mycket i Uppsala den sista tiden så jag har inte hunnit med att festa med tunaborna.
När vi kände oss varma i kläderna så knallade vi till Nr.6 och mådde vidare. Eftersom jag var tvungen att köra dagen efter så gick vi hem rätt så tidigt.

Lördagen den 4 februari 2006.

Klockan ringde redan 08:30! Aj, aj mitt huvud! Var helt sjukt bakfull fast jag inte drack så mycket. Ja, ja… ett par huvudverkstabletter senare var vi på väg till OKQ8 för att hämta upp vår lastbil som skulle ta oss hela vägen till Malmö. Innan vi kunde åka så var vi tvungna att hämta upp lite saker som skulle med oss ner. Det vi trodde var en soffa och lite annat smått och gott visade sig vara ett helt flyttlass! Hahaha!
Redan innan 11 så var vi på 56:an på äg mot Malmö! Hurra!
Kände mig som en äkta lastbilschaufför med keps och allt. Redan efter ca. en timme så började jag bli uttråkad. Detta skulle bli en lång färd. Strax efter Jönköping så stannade vi för en bit mat och sedan var det dags igen. Innan vi viste ordet av så var vi framme i Malmö! Dan va smidigt det gick. Vägarna var ju torra så det kanske var därför, eller så var det farten. Vi kunde hålla 120km/h på motorvägen utan problem. Passade på att maxa den lilla lastbilen också. 140km/h kom den stackaren upp i.
Väl framme så lastade vi ut allt i den nya lägenheten sedan åkte vill till den gamla för att fylla på med nytt. Josefina och co. hade varit superduktiga och burit ner allt redan så vi lassade bara in allt. Tror det tog oss strax över 10 minuter att fylla lastbilen, sedan var det bara att trixa tillbaka till nya lyan. Väl framme där så tog gick det nästan snabbare att tömma bilen! Har aldrig varit med om en snabbare flytt. Jag och Jimmy åkte iväg för att parkera bilen sedan började jag, Jimmy, Josefina och Vero att dricka vin. Smaskens med tanke på att jag varit sugen på nåt gott att dricka sedan jonköping när Jimmy och Vero drack starköl till maten.
Senare på kvällen hamnade vi på möllan och på Sipla. Biran var kall och god jag vi mådde som aldrig förr. Råkade bli onykter också så jag yrade i nattmössan när vi skulle lägga oss så jag sov med kläderna på. Hahaha!

Söndagen den 5 februari 2006.
Sovmorgon. Skönt. Det som var mindre skönt var att jag hade begåvats med huvudvärken från helvetet. Nu är det bevisat. Tim tål inte alkohol. Efter mänga svordomar så var vi alla uppe och på väg till ett litet fik på lilla torg, men innan vi kom dit så åt vi varsin falaffel. Det är ju ett måste om man är i Malmö.
Vid 14 snåret så var det dags att ta adjö av både Malmö, Jimmy och Josefina.
Ännu en ”trevlig” färd tillbaka till Eskilstuna! När jag tankade i Ljungby så kom det fram att lastbilen hade slukat i sig 86,66 liter smaskig diesel. Härligt med stora bilar som inte drar så mycket över litern… Lämnade tillbaka bilen strax innan 21. Med tanke på väglaget så var det helt okej anser jag. Resten av kvällen var lugn. Ja just ja, vi var och hämtade Fritz också.



Måndagen den 6 februari 2006.
Jobb igen. Varför ska helgerna gå så förbannat fort för?
På jobbet gick det väl inte så bra. Tragglade med en massa problem m.m. Dagen gick rätt så fort så jag ska väl inte gnälla. Kvällen till ära bestämde jag mig för att laga bakad potatis till mig och Veronica. Det var väl ungefär så spännande den dagen var ;) Roligt värre.

Tisdagen den 7 februari 2006.
Jäklar! Jobb igen! Att man aldrig kan komma undan detta. I och för sig så kan man väl det fast då får man leva som en kyrkråtta också. Arbetsdagen var helt ordinär. Inget speciellt som hände faktiskt. Efter jobbet så åkte jag hem en sväng och sedan bar det av till garaget. Svetsade fast en ny skärmkant sedan var det dags att åka hem. Blev väldigt nöjd med svetsningen om jag ska vara ärlig.
Dagens bild (nya skärmkanten. Enjoy Josefina!):


















Onsdagen den 8 februari 2006.
Idag så har det hänt lite mer på jobbet. Har varit i kontakt med leverantören av kompressorer och fått tag på rätt adresser till besiktningsorgan. Kanon medtanke på att DNV inte riktigt varit intresserade av att sälja sina tjänster. Har även haft ett möte med Smedhälsan ang. arbetsmiljö m.m. Det var väl inte så givande men vi klubbade i alla fall vad vi ska få för tjänster i år. Nu ska jag iväg på ett ledningsmöte sedan blir det öl!
Återkommer med mer info imorgon eller nån annan dag.
Bow!

1 comment:

Anonymous said...

ahaa vad det deeet ni gjorde! stackars dig att alltid vara the designated driver! brokeback mountain var ett två-timmars pass av vackra karlar, en definitiv must-see.. lovar vara på banan nästa gång ni dyker upp härnere. må gott!