Monday, February 27, 2006

Demoner i bröstet!

Så var helgen avverkad!

Denna helg var riktigt trevlig.Kan bara konstatera att jag inte tål alkohol nåt mer. Tyvärr!

I fredags så hade jag och Vero först en egen förfest med vin, öl och ett par drinkar.När vi kände oss mogna så knallade vi ner på stan. Vi hamnade på Nybron. JP och grabbarna höll i trådarna så det var riktigt trevligt. Som jag skrev innan så verkar min kropp inte tåla alkohol nåt mer så jag blev lagom onykter till en början och sedan gick det över i trötthet.Bestämde mig för att gå hem lite tidigare. Väl hemma så var det attack-nanna som gällde!

Lördag den 25 februari 2006.
Vaknar upp av att katten står och trampar på min mage!
Med tanke på hans behandlig av mig så fans det ingen återvändo, det var bara att gå upp.Den värsta skallebanken botades med hjälp av vatten och Alvedon.
Strax efter 11 så dök mina föräldrar förbi… Nu skulle det tittat på bil igen. Hahaha!
Färden gick mot Bålsta och vi var framme redan efter en dryg timme.
Bilen i fråga var en Saab 900 2.0T Coupé och var av den lite ovanligare specialmodellen Talladega! När mannen startade upp bilen och backade ut den från garaget kände jag redan att den skulle jag bara ha. Klart att bilen hade lite skavanker i form av några små parkeringsskador men i det stora hela så var den okej. Till och med det ljusa skinnet verkade var i bra skick. Provkörningen gick helt okej också och all el inkl. klimatorn verkade fungera.Nu var det bara priset som skulle diskuteras. Eftersom bilen var högt prissatt från början så gav jag mannen ett bud som jag tyckte verkade rimligt med tanke på att det började bli dags för service. Mannen accepterade budet efter lite övertalande. Eftersom han redan hade bokat tid till besiktningen, som förövrigt gjordes idag 09:40, utan anmärkning, så bestämde vi att jag skulle hämta bilen på måndag kväll istället.

På kvällen så va det dags för fest igen. Denna gång så var det Lisa som hade föreösedagsfirande! Jag och Veronica kom dit rätt så sent men vad gjorde det…
Även denna kväll så var min kropp alkoholintolerant! Ett par groggar och jag började snacka en massa gojja. Hahaha! Vi gick hem vid två snåret och då var i alla fall jag skapligt rund under fötterna. Lite nattvickning och sadan var det dags att sova igen.

Söndagen kantades av mäktigt ångest!Ett tryck i bröstet som jag nästan inte trodde var möjlig. Försökte bota ångesten med hjälp av långpromenad i Vilsta, hockey i Solvik m.m. men det gick inget bra. Det blev snarare tvärtom. Först på kvällen så lättade alkoholdemonerna från mitt bröst. Hahaha!

OBS! Dessa demoner kom helt av sig själva, alltså jag gjorde inget dumt för att förtjäna dom!

Idag måndag så känns det helt okej.
Lite tröttare än vanligt men så brukar det ju vara på måndagar.
Ikväll så ska jag och Vero åka till Bålsta för att ta hem vraket till bil.
Det ska bli intressant att se hur mycket med behöver fixa innan den rullar helt felfritt ( det brukar alltid vara så när man köper en ”ny” bil).

Dagens bild (saabapappan i all sin prakt):

1 comment:

Anonymous said...

Aaaha! Grattis till åket, ser ut att spinna som en kisse, mjaauu! Var på Club Killers i Lund i fredags: dans, dans, dans! Nu: långkoksquornfärs, mums!