Wednesday, February 01, 2006

Solen är här!

Ny dag nya måenden!

Idag 060201 så har jag mått lite extra faktiskt.
Började dagen med att må skit eftersom jag drömde att jag var skyldig till alla måttenheter i hela världen. Det kanske inte låter så ångestfyllt men jag kan lova er att det var det.
Fick nästan hela världen mot mig, och som ni kan förstå så vill man inte vara en fiende.
Trots att jag vaknade upp ur denna såpa till dröm så lyckades jag inte skaka av mig den underliga känslan. Tycker mig fortfarande känna av en gnutta ångest. Hahaha!

Jag tog mig till jobbet på ett annorlunda sätt också. Jag gick!
Det tog mig 35-40 minuter att ta mig till jobbet.
Normalt så brukar det ta ca. 25 minuter men eftersom det var så isigt på gatorna så tog det lite längre tid. Det var faktiskt väldigt uppfriskande att gå till jobbet.
Ska nog försöka fortsätta med det.

Innan lunchen idag så tänkte jag att jag skulle vara lite effektiv och åka ut med en mikrometer till våran externkalibrerare. Sagt och gjort satte jag mig i chefens bil och brummade ut till vilsta industriområde. Döm om min förvåning när mannen på företaget sa ” Vi kalibrerar inte mikrometrar… bara vågar.” Jahapp, så var det med det.
Jag hade kollat på fel kalibreringsbevis så det var bara att åka tillbaka till jobbet.
I och för sig så gjorde det inte så mycket med tanke på det vackra vädret som vi har fått idag.
Tänkte ta och prova ”kalibreringslyckan” på ett annat företag så fort jag får tillgång till en bil.

Har fått min första uppsättning av stålomspunna bromsslangar idag!
Annika gjorde ett kanonjobb måste jag säga! Rena rama utställningskvaliteten på dom nya slangarna.
Ska bli riktigt trevligt att skruva ihop bakvagnen på banbilen!

Dagens bild (gamla slangen VS två nya) :















Det var allt för idag!
/Tim

1 comment:

Anonymous said...

http://img.photobucket.com/albums/v646/mrshess/131848786_l.gif