Wednesday, February 22, 2006

Mytomanen.

Uppdaterings dags för Tim pojken!

Helgen v.7 var inte som den brukar vara.

Jag blev krasslig lagom till att jag skulle få vara ledig. Fredagskvällen var den lugnaste i mannaminne.
Jag satt hemma i min ensamhet (eller inte helt ensam eftersom Fritz var där) och tittade på OS och andra ”fredags-trevliga” tv- program.

Veronica var ute och svirade, och det med all rätt med tanke på att jag var lika spännande som en påse nötter.

Lördagen startades redan klockan 08:00.
Jag skulle bli upphämtad av far min. Nu jäklar skulle jag köpa bil! Efter ca. en timme så var vi framme hos gubben som hade bilen. Ursäkta mitt ordval men FY FAN säger jag bara! Trodde inte det var sant när jag såg bilen. Enligt gubbjävlen så var den i toppskick men i självaste verket så var den ett jävla vrak! Ja, ja… muttrade lite om vilken idiot han var m.m. sedan bar det av på en ”provkörning”.
Av ren ilska så gasade jag fullt från starten men inte fan gick den bra heller.
Skumt laddtryck och allmänt trött tycker jag.
I och för sig så är inte 185hk så mycket att hänga i julgranen men i alla fall.
Efter ca. 15 minuters plågande på 55:an så lämnade jag tillbaka en trött, illaluktande Saab! Hahahah!Tackade halvovänligt och vände på klacken.
Tror du inte gubbfan försöker sig på att vara snäll också.
”Du kan få med sommardäcken till det priset jag begär för den” –Va faaaaaaaan! Seriöst.
Sedan fortsatte han med ”Dom är på alu-fälgar och två av däcken är slut”.
Va, är det sant? Jag tar bilen… eller inte! Skrattade lite lätt när vi åkte därifrån.
Hade inte betalat 20 000:- för vraket.

Väl tillbaka i Eskilstuna så taggade jag ner en smula.
Resten av lördagen blev lika soft som dagen innan.
I söndags så bar jag ute en sväng till garaget.
Baxade upp 80kg bakvagn på egen hand. Kul jobb som resulterade i många svordomar.
Hahah. Nu är det i alla fall gjort. Fälgar på snart.

Jobbveckan fram till idag har varit hektiskt.
Har hållit på med uppdateringar av verksamhetshandböcker m.m. Allt för att den kommande revisionen ska gå så smidigt som möjligt.
På tal om jobb så vakande jag 05:00 imorse och eftersom jag inte kunde sova så var det bara att börja jobba. Höll på med en massa uppdateringar hemma tills det var dags att skiva ut möget. Var på kontoret redan klockan 06:59 *piip*. Uppdaterade och ändrade lite dokument tills jag märkte att klockan var 11. Jäklar vad tiden går fort när man har ”roligt”.
Med tanke på att jag jobbar så länge så bestämde jag helt sonika att ta långlunch.

Ja det e väl vad som har hänt i mitt liv sedan sist.
Lovar att uppdatera oftare. Jag lovar!

Dagens bild (skrothögen):



















Trött på allt som har med motorer att göra nu.
Ska köpa mig en bra cykel snart.

Over and out!

No comments: