Friday, February 17, 2006

Brallor i skyn!

Jävlar i havet!
Det var ett tag sedan jag uppdaterade denna blogg ser jag.

Nu kan jag väl inte stoltsera att det har hänt så mycket i mitt liv.
Det har varit jämna plågor. Har varit på gränden till sjuk nästan hela veckan.

Fattar inte vad det är för virus som har tagit min kropp i besittning!?
Det liksom vill bryta ut i en fet förkylning, men precis när det känns som värst så drar den sig tillbaka. Så har det varit ett tag nu. Får väl gå ut i bara ”kalisipperna” och framkalla en fet förkylning på egen hand bara för att bli av med skiten.
Det går inte bra att vara effektiv på jobbet när man inte känner sig 100.
Tur att TV:n sänder OS och att vi har en TV på hela dagarna på jobbet. Hahaha!

Vad det gäller fordonsjakten så vet jag inte riktigt hur det går!?
Har varit i kontakt med säkert ett 30 tal försäljare.
Alla säger att bilen är i toppskick men när det väl kommer till krita så visar det sig att det finns diverse skavanker på dom.
–”Ja det är ju inte en ny bil! Vad förväntar du dig?” är en klassisk kommentar. Hahaha!


Nu har jag bara varit och provkört en bil.
Det var en Saab 9000 2,3 TuRbo som enligt ägaren skulle vara i toppskick!
Eftersom bilen fanns i Eskilstuna och ägdes av en Saabsäljare så åkte jag över för att titta på ”pärlan”.
Ve och fasa när jag kom fram. Visst såg bilen toppen ut på 30 meters avstånd men fy fan när man kom nära. Lacksläpp som börjat rosta, fusklagningar m.m.
Tänkte i alla fall ta bilen på en tur eftersom jag ville trots allt släpat mig till säljaren.
Ut på motorvägen och full ”spetta”! Bilen gick kanon. Vipps så var hastigheten långt över gällande begränsning. Hahaha! Underbara motorer måste jag säga.

Lämnade tillbaka bilen efter ca. en kvart. Tackade för titten och åkte hem.

På lördag så ska jag åka till Uppsala för att titta på en Saab 900 2,0 Turbo Coupé -96.
Bilen i fråga har en intressant historia.
Den har varit ”utställningbil” hos Saab fram till 98-06, en ägare, svart skinn, el-stolar med minne, el-hissar, el-lucka, klimator m.m. Ja i princip fullutrustad.
Hopps den är lika fin som den låter bara.

Nej nu kallar jobbet på mig. Måste bli klar med alla nya artiklar som ska läggas upp och prissättas m.m.

Dagens bild (Jack Skellington):





















Bow! Selecta!

No comments: