Friday, February 10, 2006

Mående VS Omående 1-0

Fredag denna underbara dag som kan göra underverk med de flesta!
Humöret är på topp och livet rullar på.


Igår så hände passade jag på att bli lite städgalen hemma. Fick för mig att jag skulle fixa till datorbordet (riva och bygga upp typ.) samt städa toaletten, och allt annat också för den delen, men jag la ner verksamheten när Vero kom hem eftersom vi skulle åka till kära mormor.

Hon hade namnsdag igår (Fanny-dagen) så jag tänkte att det skulle vara ett utmärkt tillfälle att bjuda henne på semla.
När vi väl kom fram till mormor så möttes vi av mina föräldrar. Mor kunde snabbt konstatera att det var slut på semlor som jag kunde äta (nötintolerant) så jag fick hålla tillgodo med en kanelbulle.
Inte fy skam det heller men när man är inställd på semla så blir man lätt lite besviken. Hahaha!
Tror att mormor blev glad att vi kom över. Hon verkade må i alla fall.

Senare på kvällen, när vi kommit hem, så tog vi det bara lugnt. Veronica kände sig lite trött och sliten och däckade redan innan klockan 22. Jag var uppe lite längre men släckte nog lampan strax efter 23. Lite PRO varning på detta tycker jag.

Idag så vet jag inte riktigt vad som kommer att hända.

Antar att jag ska fortsätta med städningen samt ta hand om eventuell smutstvätt.
Vore ju trevligt om det var hyfsat fräscht med tanke på att vi ska ha en lite fest på lördag.
Tänkte hinna med en sväng förbi garaget också. Skulle vara trevligt att jobba lite på den blivande banåkarbilen.
På kvällen tänkte jag laga mat åt Veronica.
Undrar vad jag ska göra? Kanske färskpasta med nån god chevrésås... eller kanske risoni med honungsrostade grönsaker? Den som lever får se.

Det ska bli riktigt trevligt med en liten tillställning på lördag kväll faktiskt.

Det kommer inte att vara något speciellt eller stort men i alla fall… Det är inte så ofta det är fest i mitt hus så nu rackarns!

Dagens bild (den glada renen Hannah):















Trevligt helg!
/Tim

2 comments:

Anonymous said...

Gaah!- jag läste barnåkarbilen istället för BANåkarbilen.. haha!

Anonymous said...

Exclusive: Neil Halstead Talks New Mojave 3 Album

Matthew Solarski reports:
Now ten years old and wrapping up album number five, Britain's Mojave 3 have surpassed their parent band Slowdive in both longevity and output. In the process, they have quietly knitted a few threads of beauty into the grand musical tapestry with their consistently accomplished stratospheric folk-pop. Pitchfork spoke recently with Mojave 3 mastermind and erstwhile Slowdiver Neil Halstead about the new record, adventures in home studio recording, and the ethics of mice removal.

While you languish in front of this insufferable machine, Halstead is putting the finishing touches on Puzzles Like You, the follow-up to Mojave 3's 2003 album Spoon & Rafter, slated for March 7 release. Like Spoon, Puzzles will bear the esteemed insignia of veteran label 4AD in the UK and Beggars Banquet across the pond. It's the first Mojave 3 long-player recorded entirely in Halstead's own studio, located in Cornwall, England, and brace yourself: in the man's own words, it's "poppier".