Thursday, March 16, 2006

Grattis Veronica!

Torsdag. Smaka på ordet! –Tooorsdaag!
Tycker det ligger bra i munnen.

Lite slöddrande kommer det ut, men när det väl är ute så känns det bara fint.

Idag så är det inte vilken torsdag som helst utan Veronicas födelsedag. Japp, så är det!
Väckte henne med en hes sång (och då menar jag inte en hes sång av Jamie Walters kaliber utan en morgontrött skabbig sång), frukost på sängen och födelsedagspresent.
Tror faktiskt det var uppskattat. Hon vaknade utan protester!

Vet dock inte huruvida min present var uppskattad eller inte.
Antar att hon gillade den men jag tycker att det är svårt att hitta på nåt bra.
Det bästa jag kunde komma på var en magnumflaska skumpa, ett gäng handgjorda praliner och valfri massage på ett av Eskilstunas ”hälsocenter”.
Temat för min present var ”Koppla av”.
Tror hon kan behöva det medtanke på att hon jobbar så mycket.


Passade även på att erbjuda henne min MP3 spelare. Hahaha!
Hon ska ju åka till Australien i början på april så hon kan behöva lite musik samt lagringsplats för alla bilder.
Själv så tänkte jag köpa mig en iPod Nano.
Har spanat in en pianosvart rackare som skulle göra sig väldigt bra i dockningsstationen i bilen.
Måste bara ha en, för inte går det att ha en vit MP3-spelare i en bil vars instrumentpanel går i svart. Dagens välfärdsproblem!

Idag så tänkte jag sluta jobbet vid lunch.
Tänkte passa på att åka hem och städa lite så det ser okej ut tills våra föräldrar kommer över.
Det blir födelsedagsmiddag med föräldrarna.
Lite spännande är det trots allt eftersom mina föräldrar inte har träffat Veronicas dito än.

Nej nu kallar jobbet på mig.
Dagens bild (kall öl i ett soligt Montenegro 2005):
















Dagens låt:
The Delays - Valentine


/Tim


No comments: