Friday, March 10, 2006

Kask!

Shit pommes!
Märker att jag inte uppdaterat nåt sedan 3:e mars!

Nu har det iofs. inte hänt så mycket men i alla fall…

Sedan sist så har jag i princip bara jobbat.

Har varit på jobbet från 07:30 till typ 17 snåret.När jag väl kommit hem så har jag ätit en bit mat för att sedan fortsätta jobba.
Anledningen till detta är att jag har varit tvungen att förbereda mig inför en extern revision, som ni kanske redan vet.
Revisionen innefattade en nycertifiering av vårt miljöledningssystem (ISO 14001:2004) samt en mindre revision av vårt kvalitetsledningssystem (ISO 9001:2000).

Dagen innan revisionen var jag inte rolig att ha att göra med!
Stress, oro m.m. gjorde mig till en bålgeting. Så var det äntligen torsdagen den 9 mars och revision. Med magont åkte jag till jobbet redan klockan 06:50 bara för att försäkra mig över att allt var under skaplig kontroll. Han till och med att gå en runda i verksamheten för att kolla så att det var rent och snyggt samt att det inte skulle förekomma några ”konstiga” kemikalier som vi inte hade papper på.Hittade inte nåt så det var bara att invänta revisorn. Prick 08:15 infann sig revisorn på mitt kontor, precis enligt schemat. Vi började med ett inledande möte med ledningen sedan var det dags för mig att bli grillad. Det sjuka är att så fort revisionen satte igång så rann liksom oron och nervositeten av mig, precis som förra gången.
Trots att jag visste att detta skulle ske ha har jag varit sjukt nervös.
Vet inte om det handlar om att jag ställa krav på mig själv eller om det är nåt annat?
Hur som helst så var revisionen över 14:30 då revisorn satte sig för att skriva sina rapporter.
Ett kort avslutningsmöte som sträckte sig från 16:30 till 17:00 och sedan var skiten över, för denna gång. Antalet avvikelser var så lågt så att jag tror det är det lägsta någonsin!
Är väldigt glad över det!

Senare på kvällen så gick jag och Vero till Vilsta för att åka lite sopsäck ner för backen.
Shit va roligt det var, och inte blev det sämre av att v hade en termos med kaffe spetsat med whisky med oss. Haha!

Idag så tänker jag bara må på jobbet och njuta av att jag inte behöver stressa inför nåt revision nåt mer. Kommer nog bara jobba fram till lunch.

Hoppas det händer nåt trevligt till helgen också.

Dagens bild:













/Tim


1 comment:

Anonymous said...

Skönt att det gick bra!