Monday, March 20, 2006

Oväntat besök!

Måndag och kroppen mår fortfarande lite dåligt efter lördagens fylleslag!
Kommer nog att repa mig tills det är dags att må nästa gång.

I torsdags så var det som sagt Veronicas födelsedag.

Stressade gjorde vi paj m.m. innan våra föräldrar skulle dyka upp.
Själva middagen och fikat gick med bravur. Inget att klaga på förutom att Fritz fick för sig att visa sin allra ”bästa” sida. Han levde rövare tills det var dags för honom att sitta inlåst på toaletten några minuter. Hahaha!

I fredags så var det bara lugnt.Jag satt hemma och tittade på TV medan Vero var och repeterade med orkestern.
Rätt soft med andra ord.

Även lördagen började soft.
Sovmorgon och allmänt slappt fram tills 14:00 då vi skulle åka till Solvik och fira av mormor som fyllde år. Innan jag och Veronica hämtade upp mormor så åkte vi och köpte tulpaner till henne. Det hon inte visste var att min syster, Ramon och Hannah hade kommit hit för att överraska henne på födelsedagen. Snacka om att hon blev stum när vi kom fram till ”viken”!
Sedan blev det födelsedags festande i ett par timmar.
På kvällen var det fest hos oss… eller fest och fest.

Vi satt och drack lite gott (i mitt fall kaffekask och vodka med tranbärsjuice) till schlagerfinalen i goda vänners lag. Som sig bör började det spåra ut sakta men säkert…
Efter besvikelsen över att ”hon som har kontakt med han där uppe” hade vunnit fortsatte festandet på Raw Power. Kvällen till ära var Torgny Melin på besök. Folk buggade för kung och fosterland.

Värt att nämna var att Cheeta buggade så hårt att Katja fick en blåklocka! Vet faktiskt inte hur det gick till men enligt Katja själv så hände detta när hon skulle snurra eller nåt i den stilen. Starkt jobbar var det i alla fall. Hahaha!

Undertecknad avslutade sin blöta kväll med att dra på en riktig praktvurpa på vägen hem från Raw! Låt nog helt horisontellt i luften innan jag landade på is/snöhögen! Aj, aj…

Söndagen var inte vad jag brukar kalla för angenäm!
Bakfull som en gammal ryss på väg hem från en vodkafestival kan man väl säga!
Vid 14-snåret bestämde vi oss för att gå ner på stan. Alla var hungriga och pizza stog på menyn. Sagt och gjort tog vi bilen ner på stan för att sedan styra våra hungriga magar till närmaste pizzaria. Beställde en Grekisk som jag sedan modifierade med en herrans massa kebabsås!

Tyvärr så tog jag på tok för mycket sås så den blev bara äcklig.
Nu gjorde det inte så mycket eftersom jag bara klarade av några bitar av pizzan innan magen sa STOPP! Bakismagen ville inte ha mat, så var det bara.
Resten av dagen tillbringades på soffan och på sängen.
Det var bara jag som orkade med att titta på film. Vero och Katja låg och var ”översociala” med varsin kudde.

Dagens bilder kommer från förfesten och från Raw Power (Foto: Ida Alander):

















































Som alla kan se så var Jason Lee med på festen!
Dagens fråga: Vem var det som bjöd in honom?

Dagens låt: Sigur Rós - Hoppipolla

/T

No comments: