Friday, March 03, 2006

MacGyver for president!

Oj, oj vad veckorna går fort när man har roligt!

Igår så var det operation ”jobba hemma”.

Resultatet var lite blandat med tanke på att motivationen att läsa miljöbalken inte var den största.
Strukturerade upp saker fram till lunch då jag åkte och hämtade Veronica från vårdcentralen.

Hon var tvungen att skicka ett mail till en lärare, eller nåt i den stilen, i Uppsala eftersom hon ska dit och redovisa ett projekt som hon gjorde under sin skoltid.
Projektet handlar om ”Ankyloglossi”, d.v.s. mäniskor med för kort tungband!
Lagom spännande och upphetsande tycker jag.
Det sjuka är att hon inte kan skicka e-post från jobbet utan är tvungen att komma till mitt jobb och göra det. Det e inte lätt att vara vikarie.


Efter luncjen så var det bara att jobba på lite till tills det var dags för nästa "lilla" rast.
Han med att titta på ett avsnitt av MacGyver under den "rasten"!
Den mannen är ju bar för god.
Inte nog med att han kan bära upp en hockeyfrisyr med bravur, han är även problemlösarkungen av högsta rang!
Om jag vore tjej så skulle jag nog tycka att han var sinnebilden för hur en man ska se ut och vara! Hahaha! MacGyver for president!
Är lite sugen på att köpa mig några dvd-boxar med MacGyver.
http://www.macgyverondvd.com/

Efter MacGyver så gick jag tillbaka till jobbets underbara värld. Jobbade på rätt så bra fram till 17-snåret. Då fick jag nog! Började med att göra en blandskiva till bilen istället. Hahaha!

Dagens bild (inte helt oväntat MacGyver):






















På kvällen så hände det inte så mycket.
Vi åt och ”ojjade” oss för att det är så mycket att göra nuförtiden.
Det kan vara väldigt förlösande att få gnälla ibland. Det kanske är lite därför jag skriver denna underbart tråkiga blogg.
Veronica däckade i vanlig ordning redan klockan 21 så jag fick snäll sitta och titta på TV själv. Tittade på Insider som handlade om oseriösa teletjänstföretag som erbjuder kontaktannonser.
Det var tragiskt att se dom intervjuade ”gubbarna” som ansåg sig bli lurade av dessa teletjänster. Visst kan jag känna sympati för dessa ensamma stackare som gör allt för att träffa nån likasinnad men i ärlighetens namn, tror dom att det är seriöst?
Till och med en apa skulle fatta att dessa teletjänster är till för att sno åt sig så mycket pengar som det bara går på kort tid. Ja, ja… nog om detta!

Eftersom jag är lagom stressad inför revisionen så har jag lite svårt att sova.

Min räddning har blivit min mobil som jag använder som radio!
Även denna natt så vaknade jag av att det högg lite i magen av saker jag inte hunnit med.
Well, well… på med radion bara så brukar det bli bättre.
Nattradion handlade också om teletjänster och dating-sidor på nätet! Hahaha! Underbart!
Låg och skrattade för mig själv när den ena rackaren efter den andra ringde in för att tala ut om hur dom dejtar och vilka metoder dom använder sig av!
Som sagt underbart… Det tog inte lång tid innan jag sov igen.

Idag så har jag varit lagom effektiv på jobbet. Har fått ett och annat gjort och mer ska det bli.
Han till och med hämta ut mina reservdelar till Saaben under min korta lunch! Kanoners!
Nu kan jag göra stora servicen på bilen. Tänkte göra det imorgon, lördag, innan vi ska till Vilsta för att åka pulka med Tobias som fyllet 30 år! Grattis på dig Tobbe nu är du stora karln!

Nu kallar jobbet på mig så det är dags att sluta.

Trevlig helg och krama varandra i trafiken!


/Tim

No comments: