Tuesday, March 14, 2006

Snörvel och elände

Tisdag och veckan känns tung!

Kan ha att göra med att jag låg hemma nästan hela helgen med nån konstig typ av förkylning.
Var bara helt sänkt, snuvig och eventuellt en smärre släng av feber.
Måste ha varit en rolig typ att hänga med.

I fredags så var vi i alla fall ute och åt libanesisk mat på Beirut Seller.
Sjukt prisvärt med tanke på vad man fick. Jag tror vi fick in en 10 olika smårätter att dela på.
Vi trodde att vi skulle dö efteråt. Hahaha… Synd att jag inte kände vad maten smakade bara.
Sedan efter det så gick vi hem och däckade.
Lördagen var inte rolig för min del. Skallebank, snuva, kallsvettningar m.m.
Detta till trots så åkte vi till Saltå Kvarn som ligger strax utanför Järna.
Ett riktigt trevligt ställe som man når fort med tanke på att det är motorväg hela vägen från Eskilstuna. Hehe!
Det som är så fint med Saltå Kvarn är att allt är ekologiskt odlat.
Dom har en liten affär där dom säljer en massa trevligt produkter till bra priser.
I samma lokal så har dom ett fik också.
Vi passade på att äta en mycket god sallad där innan vi åkte hem igen.
Eftersom jag är lite fartskadad så passade jag på att ”plåga” talladegan lite på motorvägen.
Summa summarum: Bilfan går bra! Hahahaha!

Väl hemkommen så var det däck för mig.
Orkade inte lyfta ett finger så jag låg helt sonika och stirrade upp i taket.
Söndagen var väl lika rolig den. Låg hemma med ont i huvet hela dagen.
Verkade som jag smittat Veronica med samma ”bebbor” så nu klagade även hon över att allt inte riktigt stog rätt till. Vi kan väl kalla det för en dubbeldäck eller nåt.

Igår, måndag, så tog jag det rätt lugnt på jobbet. Tag hand om lite artikelupplägg m.m.
Dagen gick fort som tusan och rätt vad det var så var det kväll och dags att sova igen.

Idag så har jag väl jobbat på som igår. Har haft besök av en kontrollant som har sett över våra kompressorer samt tryckbärande anordningar. Det är väl så roligt jag har haft i mitt liv.
Spännande va! Jo jag har tagit med mig lite nylonrör från jobbet som jag tänkte ha till laddtryckmätaren som skall installeras i Saaben. Kan vara kul att veta svart på vitt hur mycket skrotet laddar, i alla fall sen när laddtrycket skall ökas.
Dagens bild:





















Dagens låt:
The Fine Arts Showcase - Chemical Girl

Det var väl allt för denna gång.
Holabaloo!

No comments: