Tuesday, March 21, 2006

Solapappa!

Måndagen gick av bara farten och nu är det redan tisdag!
Solen skiner och det känns som våren vill göra sig hörd!
Välkommer och ta för dig säger jag bara! Inte en dag för tidigt!

Igår efter jobbet så åkte jag till Soliga viken för att hälsa på syrran, Hannah och Ramon.
Tänkte vara en snäll broder och dela med mig av min musik som jag har på jobbdatorn.
Sagt och gjort satte jag mig i bilen och ”brummade” dit.

Har nu en hel radda med musik som dom ville ha. Blir väl till att knåpa med det ikväll.
Efter viken åkte jag hem och tänkte att jag skulle laga en enklare middag till Veronica tills hon kom hem från jobbet. Det var ju trotts allt våran två års dag!
Eftersom man aldrig vet när hon kommer hem från jobbet så började jag spisa först klockan 18:00. Dagen till ära gjorde jag en risoni med trattkantareller, lök och purjolök.
Det sjuka med risoni är att man gör precis som med en risotto, d.v.s. man öser på buljong allt eftersom den absorberas sedan bandar man i lite parmesan eller det man nu vill ha, men går väldigt mycket fortare än risotto. Resultatet blir nästan detsamma!
God mat som går fort att göra med andra ord! Till det serverade jag en bön och broccolisallad.
Av Veronicas aptit att döma så var det gott.

Klockan 21 så var det säsongsavslutning av Prison Break!

Som vanligt var ett avsnitt fullt av action. Blev nästan förbannad när avsnittet tog slut!
Hur in åt brallan ska man kunna hålla sig till hösten för att få reda på hur det går för tjommarna?
Tror att lösningen heter torrent ;)

Dagens bild (turbogrenrör till Sierran som jag får nästa vecka):

















Dagens låt: The Modern Lovers - Roadrunner

/Tim

2 comments:

Anonymous said...

Mmmm, trattkantareller, nästan att man börjar längta efter hösten.. Har inte testat att göra risoni, är det gammalt hederligt ris man använder? Smällde av en citronrisotto med chiliochvitlöksfrästa räkor igårkväll, allt smakar och luktar fortf vitlök, men gott var det! : )

Ankaret said...

Risoni är pasta Millis men dom ser ut som små rikorn! Smart med tanke på att det går på 5 min att göra en fejk risotto!