Monday, January 22, 2007

Appenzeller

Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade min blogg.
Som tur är, har det inte hänt så mycket. Livet har haft sin lilla gång precis som det brukar.
Fortfarande så känns det som att en trissvinst inte skulle sitta helt fel men jag antar att bara är att gilla läget och jobba på som vanligt. Ska nog ta och köpa mig en lott dagen till ära.

Helgen var verkligen till behag. I fredags så tog jag det bara lugnt. Satt hemma och gottade mig i diverse skräp på TV. Lördagen var desto livligare med 30-årsfest och ”klubb”.
Manuels 30-årsfest var riktigt trevlig. Stackaren visste inte om att det skulle hållas en fest i hans ära så han såg minst sagt blek ut när han kom hem till ett fullt hus med mat och ballonger! Sakta men säkert började han återfå sin vanliga hudfärg.Efter att ha öppnat sina presenter till underbar Schweizisk folkmusik bjöd han bjöd på en Schweizisk dryck vid namn Appenzeller som smakade delikat. Lite som en sötare Jägermeister är väl det närmaste jag kan jämföra det med. Som ni kanske förstår nu så är Manuel från Schweiz…


När klockan började närma sig tolvrycket bestämde vi oss för att gå ner till Raw för att stödja Ronge och Co. som dagen till ära höll i kvällens trådar. Väl inne så intogs ädla drycker i en lagom takt. Även dansgolvet fick ädelt besök i form av undertecknad med vänner. Hahaha!
Tackar som tusan till ”hang-the-dj-gänget” för en underbar kväll!

På väg hem från Raw så fick vi för oss att vi skulle göra snöänglar och ha snöbollskrig!
Av någon konstig anledning började vi pricka en vägskylt på Drottninggatan. Med tanke på att vi var ett gäng som kastade snöbollar så fög det bollar till höger och vänster. Detta gillade inte svenne-banan som tyckte att vi kastade snöbollar på hans skitfula Volvo! Tjommen backade helt sonika tillbaka till oss och undrade vad vi höll på med! Eftersom vi skrattade så mycket så åkte den överspända farsan iväg rätt så omgående… Såhär i efterhand så fattar jag inte hur det kom sig att ett gäng 20 till 30 taggare beter sig på detta sätt…men roligt var det! Hahahaha!

Söndagen var precis som söndagar brukar vara, d.v.s. tråkig och lätt ångestfylld. Detta ändrades på runt 16-tiden så Veros föräldrar ville bjuda oss på mat. Söndagsmiddagen intogs på Thai Classic, och smakade fin-fint.
Jag avslutade söndagen med att köpa mig en Illustrerad vetenskap och lite lakrits.

Dagens låt:
Not Just Words "Not Just Words"

/Styret

3 comments:

Jimmy said...

triss & illustrerad botar nästan allt!

Ankaret said...

Japp... det e medicinen mot det mesta!

Anonymous said...

Gillar dina inlägg, Tim! Man tar sig igenom texten med ett leende på läpparna. Hälsa fru!