Thursday, January 11, 2007

Svenne Banan

Precis som resten av världen så har jag fått ett sjukt habegär efter en iPhone från det eminenta företaget Apple! För en liten film se här

Det negativa enligt mig:

-Personligen tycker jag att kameran skulle kunna vara bättre med tanke på produktens övriga prestanda.
-Klarar ej av att hantera 3G! Apple har visst lovat att släppa en 3G variant framöver. Huruvida detta är sant återstår att se.
-Sedan kan jag tänka mig att den är lika reptålig som en iPod!

Vad hände och gjorde underteckand igår då?

-Jo, igår på vägen hem från jobbet, råkade bilen framför mig tabba sig lite vid ett möte vid ett vägarbetsområde där det var smalt! Detta vilket resulterade i att "svenne banan", som blev tungen att tvärnita, lackade ur i bästa/värsta "Falling Down" stil!
Han vände bilen och tog upp jaten på "syndaren"! Efter en kortare vansinnesfärd sladdade han in framför "syndarens" bil och hoppade ut skrikandes några väl utvalda ord! Vad som hände efter detta är okänt eftersom jag fortsatte färden.
Jag är förbluffad att man kan göra nåt dylikt för en, som jag anser, skitsak!

Senare på kvällen var jag en "liten" sväng till garaget.
Jag som bara tänkte byta en skärmkant fick tänka om när jag insåg att ena tröskeln behöver lite kärlek. För att komma åt att svetsa riktigt ordentligt så var det bara att plocka ner bakaxeln på bilen!
Som tur är så har tyskarna tänkt till när som konstruerade denna lilla ärta. Fyta muttar och en omgång med avbitaren så var saken biff! Nu ligger bakaxeln på golvet och väntar på en omgång med färg och en uppsättning med stålomspunna bromsslangar. Kommer att bli super tror jag.
Bytte även burken till spolarvätskan. Tog helt enkelt "burken" från bagageutrymmet och satte den fram istället. Passade super. Alltid vinner man några kilo på kuppen.
Lilla vs Stora 1-0

Dagens låt:
Max Richter "Written On The Sky"


/Mulle

No comments: