Thursday, January 25, 2007

Bogaloobers!

Fy Flavio säger jag bara!
Dom sista dagarna har jag hållit på med en kemikalieinventering på jobbet.
Själva inventeringen i sig är ingen match utan det är att få fram alla säkerhetsdatablad som sätter käppar i hjulen. Nu har vi i och för sig alla säkerhetsdatablad, men trots detta så vill jag uppdatera alla ”blad” så dom återfinns i PDF-format istället för papper.
Lättare att handskas med PDF:er än papper om man säger så, för att inte tala om hur mycket lättare det är att få fram ”bladen” till kunderna.
Utöver kemikalieinventeringen så har det väl inte hänt så mycket på jobbfronten.
Jämna plågor skulle man kunna kalla det för.

Måste säga att jag gillar värdet för tillfället!
Visst att man fryser som en galning på mornarna och att bilen slukar i sig två liter milen (!), men vad gör det när man ser att solen skiner så vackert över den gnistrande snön!
Hoppas att detta väder håller i sig ett tag nu så man kan åka långfärdsskridskor på isarna inom en snar framtid. I brist på det kanske det får bli en tur till Vilstabacken för misshandel av svanskotan! Tänka sig att man slår sig så hårt nu när man är vuxen! Hahahaha!

Imorgon är det äntligen fredag!Jag som levt en dag före hela denna vecka (blev varse om vilken dag det var idag) tycker givetvis att det skall bli skönt att det äntligen blir helg. Helgen kommer att bli rätt så lugn och förgyllas med cellokonsert på lördag. Hoppas det är någon som vill leva lite rövare senare på lördagskvällen bara…

Dagens låt:

Rosie Thomas ”Death Came And Got Me”

/Kemikalieinspektionen

4 comments:

Anonymous said...

Jag är lugnt med på rövardelen av lördagen!!!

Ankaret said...

coolio hombre!

Jimmy said...

jag är garanterat på oxå så ta tåget ner så kör vi bojs!

Anonymous said...

Eller så tar du tåget upp Jimmy! Ja, så säger vi...