Monday, January 29, 2007

Ångestfri måndag!

Minusgrader, måndag och jobb i en kombination är ju gräddan av ångest enligt många.
Jag har försökt att hata denna dag men det går inte! Solen tittar fram titt som tätt och jag lever fortfarande på helgens äventyr.

Helgen var inte så livad men vad gör det om man har haft det trevligt.

Fredagen var en av dom lugnaste helgerna jag kan komma ihåg!
Efter jobbet åkte jag hem och möttes av doften av grön ärtsoppa och en pysslande sambo.
Vi bakade bröd och gjorde i ordning en pepparrotscrème som man skulle toppa soppan med.
När brödet väl var klart påbörjades middagen, och vilken middag det var sen då!

Låt er inte luras av namnet, grön ärtsoppa! Den var verkligen delikat!
Resten av kvällen tillbringades framför teven med ett vinglas.

Lördagen påbörjades redan klockan 08:30.

Anledningen till att klockan ljöd redan i arla morgonstund var att Vero skulle upp och göra sig i ordning till dagens konsert med Cellobron.
Jag skjutsade henne till Konserthallen vid 10-snåret för att strax efter det åka till Volvo för att kolla in nya C30:n. Första intrycket var positivt. Bilen såg lagom aggressiv ut med sina tre dörrar och sin, i klassen unika design. Väl på plats i förarsätet så kändes bilen lätt klaustrofobisk.

Detaljarbetet lämnade en del att önska. Inte skall väl paneler knarra i en bil som kostar närmare 300 000:-? Bilen väckte inte något habegär hos min även fast den var snygg.

Nej skulle jag köpa en bil i den klassen skulle jag snegla på VW Golf, Audi A3 eller varför inte BMW 1-serie. Dom ligger prismässigt rätt så lika och är kvalitetsmässigt i en helt annan dimension!

När jag var klar med granskningen av C30:n åkte jag till "viken" för att fika och för att hämta upp mina föräldrar som skulle med på konserten.
Konserten var över förväntan.
Foto: Carey More

Det är rätt mäktigt med 30 cellister som spelar för alla vad tygen håller!
Deras repertoar varade i ca. en timme och tio minuter och innehöll allt från Arbeus ”Pavane” till Apocalyptivas ”Hope”!

På kvällen samlades ett glatt gäng hos oss för lite förluva med sällskapsspel.
Självklart så kom jag sist av alla men det glömdes snabbt bort när det var dags för oss att bege oss till Kåren (av alla ställen) för att kolla på Promise and the Monster.
Konserten var bra och ölen smakade prima. Synd att det var så folktomt bara.

I vanlig ordning fick man skämmas för att folk inte verkar vara intresserade av livemusik i Eskilstuna.

Söndagen gick i seghetens tecken i vanlig ordning.Gjorde inte så mycket öerhuvudtaget. Kollade på teve, drack blandsaft och bara mådde.


Dagens låt:
Promise and the Monster "Sheets"

/Kapten Lager

2 comments:

Anonymous said...

Skönt för dig!
Den här veckan kommer jag sammanlagt sitta på tåget i 20 timmar, alltså nästan ett dygn. Känns, eh, sådär.. Ska trösta mig med att se "Pudel" med Frida Hyvönen på fredag :D Kram.

/Millis

Anonymous said...

"Pudelplattan" med Frida är bra. Lite för kort men bra! /Krabban