Friday, January 05, 2007

Braulio 3.0

Damn… så var man tillbaka på jobbet igen!
Ledigheten har varit som en skänk från ovan. Prisa gud... eller nån annan!

Får väl försöka summera vad jag sysslat med den sista tiden.

2006-12-22
Jobbet var rent ut sagt skitroligt.

Folk stissade runt och bara mådde.
Anledningen till detta var att det var fredag som skulle följas av en liten legighet.
Vi stängde hygget redan klockan 14:00. Detta bara för att vi skulle hinna med att ha julklappsutdelning m.m. innan det var dags att ge sig av hemåt och möta julen.
Årets julklapp på jobbar blev en salladsskål med tillhörande bestick.
Jag råkade få ett helt nytt hemmabiosystem av chefen också.
Vet inte riktigt varför jag fick det, men vad gör det, huvudsaken är att jag är nöjd.

Kvällen blev lugn trots att jag kom för sent till middagen som Vero hade gjort…

2006-12-23
Började med en skaplig sovmorgon.
Runt lunchtid knallade jag och Jimmy ner på stan för att kolla till alla stissiga människor som var ute i sista sekunden. Stackare säger jag bara!
Senare på kvällen blev det bira och ett häng på Raw.

Trots att Jimmy och Ronge spelade trevliga låtar lyste folket med sin frånvaro. Undrar varför? Hahaha…
2 män i nöd (Jimmy V):


2006-12-24
Julafton för bövulen!
Precis som förra julen åt vi grötfrukost hos Veros föräldrar. Mumma var det.
Efter att vi fyllt våra magar där så var det dags att åka till ”viken” för att kolla till min familj.
Där pågick julfirandet precis som det brukar. Mor stressade runt medan alla vi andra satt och tog det lugnt med lite julöl och glögg. Efter "Calle" så var det julbords-time. Åt faktiskt inte ihjäl mig denna gång. Vet inte om det var julölen som gjort att jag inte pallade med att mumsa på alla trevliga vegetariska rätter, eller om det var något annat magiskt som gjorde att jag kunde hålla tillbaka.

Efter maten var det dags för undertecknad att gå iväg och köpa ”kvällstidningen”.
Dom om lilla Hannahs förvåning när tomten knackade på dörren! Jesus va rädd hon blev!
Hon började inte gråta, och hon hämtade hela tre paket innan hon insåg att tomten måste vara det läskigaste i hela världen! Darrande stod hon hos morfar och beskådade resten spektaklet.
Det blev många paket i år. Vet inte vad folk hade gjort i år för att förtjäna allt?
Kvällen blev inte så livad som den brukar men trots det så slank det ner en hel del julöl, vin och andra ädla drycker.

2006-12-25
Juldagen firades av med ett mini-julbord till frulle för att strax efter det släpa sig till Veros föräldrar.
När vi var klara med det så styrde jag bilen mot tuna-town igen.
Nu skulle det prepareras för kvällens über-fest.

Cheeta, som fyller år på juldagen, brukar hålla i en av årets fester.

Precis som åren innan bjöd han på sin märkliga häx-bål som får vilken sjöman som helst i gungning! Även denna gång var jag och nallade lite extra på frukten vilket resulterade i en Tim som var glad. Kvällen var riktigt trevlig trots att jag hamnade mitt i en omgång fight-club-utövare!
Det ”bitchslappades” till höger och vänster, men som ut var så var det bara på skämt.
Jag och Vero knallade hemåt strax efter att värden hade bestämt sig för att nanna kudden. Hahaha!
Tack för en höjdarfest Cheeta!

Cheeta mår! (Foto: Ida Alander)



2006-12-26
Dagen påbörjades tämligen segt, och det var väl inget konstigt med tanke på intaget dagen innan!
När man väl hade kommit upp på fötter så var det dags att sätta igång med festandet igen! LOL
Om jag inte missminner mig så var vi på fest hos Ronge och Karin (minnet sviktar lite).

Där träffade jag en massa gamla vänner som jag inte träffar på ett bra tag! Roligt, roligt…
När klockan började närma sig 23 nånting så var det dags att gå till Pipalucken, årets hemvändarfest!
Det blev en rätt sjuk kväll på alla sätt och vis. En rolig men sjuk kväll… Det hände lite prylar som inte hör till vanligheterna men vad gör det när man är en glad tjomme. Hahaha!

Nu hade man varit på festar-stigen ett bra tag så det kändes som att det var dags att slicka sina sår och invänta nyårsafton istället. Sagt och gjort höll jag mig på det torra fram till dess.

2006-12-31
Denna dag hade jag verkligen sett fram emot!
Vanligtvis brukar denna dag påbörjas med frukost på sängen inkl. champagne blandat med apelsinjuice, men denna gång fick det bli en helt ordinär frulle utan alkohol p.g.a. att jag var tvungen att köra bil till Roger och Majsan, där kvällens nyårsfest skulle äga rum!Väl framme i Tumbo så var jag inte sen med att knäcka en pilsner innan vi fick våran välkomstdrink.
Efter lite mingel så var det dags att sätta sig till bords och påbörja middagen. Dagen till ära blev det en delikat tre rätters middag som avslutades med kaffe och avec! Mumma för hela själen var det.
Givetvis tittade vi på Jan Malmsjös nyårstal innan det slog över till det nya året, 2007.
Efter 12-slaget så var det mingel och fridans tills våran taxi kom och hämtade oss runt 3-snåret.
Vill passa på att tacka alla för en helt underbar nyårsfest!

Säger som farsan: "Happy New York" till er alla!


--------------------------------------------------------------------------------------------
2007
Började det nya året med att ligga i sängen nästan hela dagen!
En bra start på ett förhoppningsvis bra år.
Har även fått arslet ur vagnen och påbörjar rostlagningen av min Golf GTI Mk1:a.
Hoppas på att den rullar snart igen, för jag saknar den råa känslan av en lätt, skakig, kompromisslös bil som för varva ut på en Sörmländsk landsväg!

En till sak som jag påbörjat är grävandet i mina musikaliska rötter!
Kan säga att det är spännande att ta fram skivor som man upptäckte i sin ungdom!
En massa minnen kommer fram. Även en massa frågor väcks. Varför la dom ner 120 min. på MTV? Var inte musiken bättre förr? Vart tog shoegaze musiken vägen? Är inte ”Katy Song” en av världens bästa låtar? m.m.
Minnen:



Skall forska vidare i min musikaliska historia…

Dagens låt:
Cocteau Twins ”Blue Bells Knoll”

/Ankaret-Apansson


PS: Skall försöka få tag på lite fler bider på diverse spektakel. DS.



4 comments:

Anonymous said...

Låter som om du haft en grym ledighet!

Kan tilläga att du inte är den enda som saknar 120 minutes! Gjorde misstaget att kolla på Alternative Nation för första gången på länge här om kvällen. Kändes inte såååå alternative, kan jag säga! ;-)

Anonymous said...

Visst är det dåligt! Va fan är det som har hänt med kanalerna?

Tacka vet jag XFM!

/Tim

Anonymous said...

Du har förmågan att minnas allt som du har haft för dig under flera dagar, och detta är verkligen att beundra! God fortsättning mannen, och jag instämmer till viss del att Katy´s song är galet bra, men oerhört deppig också? Mjupp.

Ankaret said...

Hahaha... Ja Calle, visst är det konstigt att jag kan komma ihåg saker och ting även fast jag varit "sima"? Får väl se det som en gåva! LOL