Monday, January 15, 2007

Raymond for president!

Jävlar i havet, är det inte måndag igen!
Som tur var helgen till behag.

Fredagen var lugn som en filbunke men det togs igen med råge på lördagen.

Vi började lördagskvällen hos Maria och Peter.
Där tillagades 80-talsrätten fondue med allt vad det innebär.
Min favorit var helt klart blomkålen som tog mycket smak av buljongen!

Efter att vi fyllt våra magar med plockmat och vin så var det dags att ta tjuren vid hornen och gå till Dannes bar! Med tanke på vilket mayhem det var där när jag var där sist så skall jag inte sticka under stolen med att jag var lite nervös.
Döm om min förvåning när det visade sig vara en, näst intill, familjär stämning på stället.
En äldre man vid namn Raymond var framme hos oss och skröt med att han var en hejare på att sjunga Elvislåtar! Eftersom vi inte var dom som var dom så tyckte vi att Raymond skulle sjunga en sång. Han stod ett tag och velade tills han tackade för sig och gick till baren för att få sig nåt innanför rocken. Efter ett tag dök han upp igen, undrandes vilken låt vi ville höra.
Det slutade att han glad i hågen brände av ”Return To Sender”, och som ren bonus fick vi även ”Stand By Me” utan musik! Vilken man säger jag bara!

När vi hade fått i oss ett par bira så gick vi vidare till Time Out! Börjar ni se ett mönster här? Hahaha! På Time Out var det en lätt finsk stämning, fast i positiv bemärkelse!
Maria tycke att vi skulle bränna sönder våra skallar med en häxbrygd vid namn ”Shoolaboola”, eller nåt i den stilen. Den smakade intressant och satte sig precis där jag ville att den skulle sätta sig. Runt ett snåret gick vi till Raw för att skaka lite rumpa. Tack Ronge för en fin dansbattle!
Passade även bjuda en skäggig karl på en sjömansdans bara för att han trodde min tatuering var en gnuggis! Han blev snabbt övertygad över att så inte var fallet.
Var inte om det var min dans eller om det var nåt annat som fick honom på rätt spår? Hahaha!

Söndagen var rätt loj. Det mest ansträngande var att ta sig till ”Viken” för att äta söndagsmiddag. Resten av dagen/kvällen spenderades framför ”dumburken”.

Dagens låt:
Swan Lake "All Fires"

/Kapten Dansband

3 comments:

Anonymous said...

Tack som fan själv hombre!

Ankaret said...

Lungan-Bengan! :)

Anonymous said...

Ett mående i lördags i ass-ume! När får man se en bild på "gnuggisen" då? Jag har apgrym kondition!