Thursday, September 06, 2007

Nej tack vi äter bara grönt!

Denna vecka har varit skapligt tillfredställande.
I måndags fick jag reda på att onsdagens ledningsmöte blev flyttad till tisdagen istället. Panik!
Fick krafsa ihop materialet till mötet på några timmar, men trots det så flöt mötet på okej.
Vi kom överens om nya miljö- och kvalitetsmål, övriga förbättringar m.m.

Det som var trevligast på det mötet var att mitt förslag på firmafest/ kick-off tog emot med öppna armar. Just den punkten behövs på företaget just nu med tanke på att det har varit sjukt stressigt stundtals. Ska bli trevligt att träffas under avslappnade former och på neutral mark. Sedan att dessa fester kan ha en tendens att urarta senare på kvällen är väl bara en bonus. Haha!

Igår kväll så var det äntligen dags för en onsdagsöl igen. Denna gång var det bara Ronge och jag som släpade sig till ”biskopen” för att fukta våra törstiga strupar.

Det var en riktigt trevlig kväll med både allvar och skämt.
Självklart smakade ölen underbart, vad annars.
Håller tummarna att det dyker upp fler tjommar nästa onsdag.

Idag så började dagen med ett ryck!
Det var telefonen som väckte mig. I andra änden av luren stod två stycken hantverkare som ville in och justera våran automatiska persienn som jävlats ett bra tag!

Jävlar, jag som låg kvar i sängen och drömde som bäst! Det tog ett par minuter innan jag fattade att båda jag och Vero försovit oss! Förvirrad släppte jag in hantverkarna som i ett nafs fixade till persiennen.
Det sjuka var ett en av snubbarna var en gammal kompis från förr som jag inte sett på säkert 10 år. Tyvärr så han vi inte med att snacka så mycket innan dom var tvungna att dra vidare.

Jag kom till jobbet runt 09:30 och fick nästan genast sätta mig på ett möte gällande just firmafesten. Mannen som vi hade mötet med avlivade myten om att kräftor är asätare! Do mgillar tydligen växter och andra grönsaker. Känn på den gott folk… Hahaha!

Givetvis hade han även en massa annat intressant att berätta men det tänker jag inte gå inte nu.

Summa summarum:
Denna arbetsvecka har varit helt okej, och jag tror att även helgen kommer att fortsätta i samma spår!

Tänkte även passa på att gratulera Daniel ”Ronge” Kleverman på födelsedagen!
Jag hoppas din dag blir fin-fin! Grattis!

Dagens låt:
Stevie Wonder - Happy Birthday
Nej nu är det dags för mig att sluta svamla en massa skit!
Tjooooooooobers!

/TJ Ankarsson

2 comments:

Jimmy said...

Var det månne shilkka som ville in och må med dina persifippili?

Ankaret said...

Japp, det stämmer bra det!