Monday, September 17, 2007

Jag är tacksam & autistisk!

Oj, oj vilken helg det har varit!
Vill först börja med att tacka alla underbara vänner som verkligen gjorde min lördag till en av dom bästa i mitt 30 åriga liv! Tack som fan! Det är verkligen ett stort privilegium att ha den vänskapskretsen man har…

Min lördag började rätt lamt. ;)
Drog ner till Coop för att handla lite frukost. När vi väl stod bland hyllorna så ringde Jimmy och undrade om någon ringt mig och bett mig hålla mig hemma. Eftersom ingen gjort det så tänkte jag inte mer på det (konstigt nog)… Knallade tillbaka hem och åt frulle innan jag slängde in katten i transportburen och tog på mig skorna och jackan. Det var just när jag var på väg ut som det ringde på dörren. Jag öppnade och möttes av ett gäng dudes som sa att jag skulle ställa ner kattburen och följa med! Lätt förvirrad och chockad yrade jag om att jag skulle iväg med katten m.m. Fattar inte riktigt vad som flög i mig? Jag är nog lätt autistisk när det kommer till planering m.m. så det var nog därför jag blev förvirrad.

Som ni förstår hade jag inget val så det var bara lyda snubbarna och haka på!

Det var med en lätt oroskänsla i kroppen som jag satte mig i bilen.
Vad skulle dom göra med mig? Skulle jag överleva?
När vi svängde av mot Västerås så var jag nästan säker på att jag skulle bli utkastad från ett flygplan eller nåt i den stilen, men ack så fel jag hade. Vi skulle inte alls till Västerås, utan vi svängde av vid Gröndal istället för att köra go-cart! Jag som hela tiden var inställd på att dö! Hahaha!

Det var perfekt väder för att köra go-cart. Torr fin bana, lagom varmt i luften! Efter en snabb genomgång samt utdelning av overaller och hjälmar så satte vi oss i varsin go-cart och påbörjade träningsvarven. Det blev ca. 4-5 varv innan det var dags för kvalrundorna. Dom tre första i varje kvalgrupp och vidare till final. Mitt fösta race gick inget vidare så jag gick inte vidare. Som tur var fick vi som inte gick vidare i första racet köra ett sista kvar där dom två första gick vidare.

Denna gång gick det bättre. Jag vann gruppen så nu fick jag starta sist i A-finalen. Trodde givetvis att det skulle vara omöjligt att köra om dom snubbarna som var framför mig, men av någon konstig anledning så gick det helt okej så jag avslutade finalen på andra plats!
Nöjd som fan åkte vi tillbaka till stan för att få i oss lite mat och öl. Det var en massa tisslande och tasslande under fikat så jag och Jimmy blev mer och mer nervösa. Vad skulle vi nu råka ut för!?

Även denna gång skulle det visa sig att oron var helt obefogad eftersom vi skulle dricka öl och spela frisbee-golf i Vilsta. Just denna aktivitet är sjukt rolig och ger ofta upphov till en massa häcklande och skratt - så även denna gång! Hahaha!
Jimmy och jag på Raw:


När vi efter mångt om mycket var klara med detta så var det dags för mig att börja förbereda mig inför kvällen fest på Raw. Väl hemma igen så hade några kompisar från Stockholm och Uppsala dykt upp, så vi åt lite mat och drack lite gott innan det var dags för mig och Jimmy att gå till Raw för att reka läget. Vi han knappt få i oss varsin öl innan dom första gästerna ramlade in… och sedan var festen i full gång. Försökte mig på att mingla så mycket som möjligt innan det skulle bli för högljutt på stället. Vet inte riktigt om jag han med att prata med alla, men jag gjorde i alla fall mitt bästa. Resten av kvällen var ett konstant mående och musiken var super! Ett stort tack till vännerna som ställde upp och spelade fin-fin musik hela kvällen och ett stort tack för alla presenter!

När Raw stängde så fortsatte festen hemma hos oss fram tills småtimmarna.

Ni kanske redan nu förstår att min söndag var en av dom lamaste söndagarna på länge.
Vi gick ner och åt brunch på Sylvia och sedan gick vi hem till oss för att kolla på Göta Kanal (ettan alltså)… Mycket mer än så gjorde jag inte på hela söndagen!

Dagens låt:
Boy In Static – Violet


/TJ


PS! Om ni har fotografier från dagen/kvällen så vore jag tacksam om jag fick ta del av dom. DS!

2 comments:

Anonymous said...

YES mannen! Visste väl att det skulle bli succé. Vad vuxna och fina ni var på bilden där. Riktiga män! Latersh mannen.

Ankaret said...

Hahaha... Ja vi e ju 30 år gamla män mannen! Hahaha!