Friday, September 07, 2007

Trött, men vem bryr sig!

Måste erkänna att jag är lätt bakis idag.
Det hela började med att jag och Vero tog oss varsitt glas rött efter vi varit duktiga och rört på oss lite. Det var underbart att sitta på terrassen i höstsolen och gotta sig med vin och DN.

Runt 19:20 så släpade vi oss ner till Grappa för att fira av Ronge. Det var ett glatt gäng som anslutit sig till Ronges ära. Det beställdes in öl, vin, mat, kaffe och lite mera öl innan det var dags att tänka på refrängen.

Det var väl inte direkt någon höjdare när klockan ringde imorse, men vad gör det när det är fredag och minnena från dagen innan fortfarande värmde.

Ikväll så kommer jag nog hålla mig lugn som en filbunke, om ingen kommer med ett erbjudande jag inte kan motstå vill säga.
Det är "
En natt med anime" på SVT 2 för er som har missat det!
Kan bli en riktigt tung natt med tanke på att det startar 22:25 och slutar 06:35!

Så nu är det bara att ladda upp med popcorn, saft och eventuellt en 2,8:a och invänta första rullen.


Dagens låt:

Michael Andrews - The Artifact and Living

/TJ

4 comments:

sugplopp said...

Spirited away och perfect blue har jag sett, men den tredje rullen hade jag gärna sett. Upp 06.30 rimmar dock illa med film 03.25 så jag får väl se den på annat vis.

Förresten, jag har börjat skriva för bloggywood.se och kommer då och då skriva om och recensera anime. Bara så du vet...

Yo

Ankaret said...

Jag ska hålla ögonen på bloggywood.se. Jag somnade på tog för tidigt igår så det blir väl till att se filmerna på burken istället. Damn! ;)

Anonymous said...

Anime är för krabbor! Någon som hörde nörd-tävlingen i P3 imorse? "Anime-nörd" vs "Naturvetenskaps-nörd". Dessvärre vann naturvetaren. Bummer. Jag har dock svårt för tecknad film. Undantag Lejonpungen och Ice Age.

Ankaret said...

Men sen är du en riksbralla också!
Skärpning Calle! ;)