Monday, September 10, 2007

Klockan tickar på...








Firande startade redan i lördags, då Vero bjöd mig på Afternoon Tea på Sundbyholms slott.
Innan vi gav oss på att dricka te och äta en massa godsaker så inledde vi med varsitt glas Champagne! Fin-fin start tycker jag.


För er som inte varit på slottet och gottat er så tycker jag helt klart att ni ska göra det!

På kvällen så nalkads det fest hos Calle med allt vad det innebär. Själv tog jag det rätt lugnt med tanke på att jag ville vara skapligt pigg på söndagen. Den planen gick väl lite sådär eftersom vi avslutade kvällen på Raw där jag blev bjuden på ädla drycker!
Kom i säng runt 3 tiden i alla fall, vilket får anses helt okej.

Blev väckt på söndagsmorgonen av att Vero kom in med frukost på sängen.
Fick även en riktigt trevlig födelsedagspresent av henne, nämligen introduktionskurs i segelflyg! Jag har en känsla att jag kommer att få blodad tand och att denna present kommer att stå mig dyrt… Hahaha!

På eftermiddagen kom släkten över för att beklaga det faktum att jag nu uppnått en hög och aktad ålder. Det dracks skumpa, kaffe, cognac och det smaskades på tårta och pelargonkaka.

Får ta och passa på att tacka för alla fina presenter, blommor och gratulationen.
Det är inte så illa att bli äldre trots allt!
Kvällen avslutades med film, te och mackor innan det var dags att nanna kudden.

Tro det eller jag, men i morse kom jag upp ur sängen utan problem.
Trodde att mina ålderskrämpor skulle göra sig påminda men icke…
Vad skönt det känns att vara en pigg åldring och det är inte så dumt att vara 30 år gammal trots allt.

Dagens låt:

Interpol – Heinrich Maneuver


/TJ Ank.

4 comments:

Anonymous said...

Härligt att höra att du mår, min vän! Får man fråga vad en "Pelargonkaka" är för något? Smakar blomma? Segelflyg! Fan vad coolt. Inte för att jag hade vågat, men det låter ju finemang. Nu är det dags att knalla till jobbet. På återhörande, Tim!

Ankaret said...

Pelargonkaka är en kaka som är smaksatt med doftpelargonblad. Låter konstigt men smakar underbart. Ang. flygningen så kommer det att bli super. Har en känska av att det kommer att sluta riktigt dyrt för mig, men det tar vi sen. ;)

Anonymous said...

dr westerlunds?
/pelargontanten

Ankaret said...

Japp... precis.