Tuesday, September 25, 2007

Låg, Lägre, Goffe...

Gårdagens äventyr:
10:30 satte jag mig i Golfen för att köra den ordentligt varm. Passade även på att tanka i frisk 98 oktan och dumpa i en flaska med K-sprit, innan jag åkte till Bilprovningen för att testa min lycka.


Jag möttes av en ung man som var väldigt frågvis och intresserad av min gamla Golf!
Kul men tanke på att jag brukar mötas av medelålders gubbar som lever under taskiga hemförhållanden, och därför måste ta ut sina aggressioner på såna som mig.

Bromsarna var fin-fina, all elektrisk utrustning fungerade som det ska, avgasvärdena var kanon m.m. Allt gick jättebra fram tills vi skulle köra ut från besiktningshallen!
Eftersom bilen var lite för låg så tog avgassystemet i när han skulle köra av lyften!
Nu var det inte värre än att han bad en kollega hämta lite plankor som han la under hjulen… Efter ett par minuters trixande så var bilen ute och vi skrattade glatt till det inträffade. Strax därefter hade jag betalat för besiktningen och fått mitt, så efterlängtade, papper!

Efter jobbet så kördes bilen tillbaka till garaget och vintervilan.
Nu är det bara att plocka ner bilen igen… Ska bli riktigt roligt att strippa bilen igen och sätta igång med optimeringen.



Dagens låt:
Kevin ShieldsCity Girl

/TJ

No comments: