Friday, September 21, 2007

Axelvaddar på!

Eftersom det är bankörning med GTI-klubben, eller 80-tals träff i Stjärnhov, på söndag så bestämde jag mig för att ta en titt på Golfen igår.

Jag åkte ut till garaget, larmade av bilen, hällde i en deciliter 2-taktsolja i tanken (är bra att ha i då och då eftersom Golfen har mekaniskt insprut), satte mig i bilen och vred om nyckel… Motorn gick runt ett halvt varv sedan var det stopp. Batteriet var tvärdött!
Dum som jag är har jag inte underhållsladdat batteriet under tiden bilen stått i garaget och eftersom jag har haft larmet på så är det den som dragit ur batteriet! Smartskalle!

Det var bara för mig att plugga i batteriladdaren och tacka för mig.
Som plåster på såren gottade jag mig i två avsnitt av Heroes och ett glas rött när jag väl kom hem.

Idag så ska jag försöka mig på att få liv i liket igen.
Denna gång hoppas jag att den startar snällt och fint, så jag kan ta ut den på en rejäl genomkörare, få bälten, säten och kofångare på plats.
Hinner jag med att byta bromsvätska och få tag på ett par racinghandskar så kommer jag åka till Kinnekulle på söndag morgon och gasa brallorna av mig.
Floppar det med vätska och handskar så blir det Träffpunkt 80 istället, vilket inte är kattpiss det heller. Sen skall bilen passera bilprovningens nålsöga på måndag också, men det är en helt annan historia…

Dagens låt:
Last Days Of April – Lost And Found


/TJ Ank.

No comments: