Monday, January 30, 2006

Vino Tinto

Måndag den 30 januari 2006.

Kan bara konstatera att måndagar är, och kommer att förbli, djävulens verk!
Varför ska det kännas så motigt för bara för att det är måndag?
Klumpen i magen börjar byggas på redan på söndagen sedan accelererar det bara!
Idag så är det i och för sig lite bättre än vanligt med tanke på att jag gick och la mig i tid igår.
Vaknade till och med en timme tidigare, helt utsövd! När det hände sist kan jag inte komma ihåg. Skönt att inte behöva stressa iväg till jobbet det första man gör när man vaknar. Dagen till ära passade jag på att duscha riktigt länge, äta frukost samt läsa dagens DN.
Vardagslyx när det är som bäst kan man säga.

Jag kanske ska berätta vad som hände i helgen då.
I fredags efter jobbet så åkte jag raka vägen till Veronicas jobb där jag plockade upp henne.
Hem lite snabbt och packa väskan, lämna katten till föräldrarna i ”viken” , plocka upp Cheeta och Ida inne i stan, sedan var vi äntligen på väg till Uppsala.
Visade upp den lilla vargen för en kvinna som var lite intresserad av den innan jag kunde parkera bilen och gå till Katja. Väl framme hos Katja så knäcktes det en öl och slappandes av. Helg, äntligen helg!
Vi satt väl hos Katja i ca. en och en halv timme sedan knallade vi ner till Kalmar nation.
Kvällen blev riktigt lyckad. Jag gjorde bara av med 100:- (på en flaska vin), banden var bra och humöret på topp.
Eftersom pang stänger redan klockan ett så var vi tillbaka hos Katja hyfsat tidigt. Jag ville sova på soffan men Vero tyckte inte att det var en bra idé. Talade lite i tungor innan jag lydde order och la mig på madrassen.

Lördagen var också bra.
Dagen börjades med en gigantisk pizza på Pinocchio sedan rullade vi vidare till diverse roliga affärer. Kvällen var lugnare än lugnast! Veronica somnade redan klockan 20:30 så jag fick sitta helt själv och zappa hela kvällen. ;)

Söndagen var inte full av söndagsångest, den vara snarare full av glädje och fixarlusta!
Vi höll på och fixade lite i lägenheten så nu ser den ut som ett vanligt hem. Äntligen!
Senare på kvällen så åkte jag till ”viken” för att svetsa det sista i bakvagnen på sierran, kallgalva, kitta, renovera bromsar och bakaxeln. Nu är det snart dags för att gifta dom nyrenoverade delarna.

Det är väl kortfattat vad som hände i helgen.

Dagens bild (jag står med lite vin på Pang Musik):

Foto: Ida Alander






















/Tim

4 comments:

Anonymous said...

Eeellluuu!
Hörde av Sara att ni kommer ner en jättesnabbis i helgen, hör gärna av er om ni går ut (flyttar kan ta på krafterna, jag vet..) och kör försiktigt!

Anonymous said...

Jag ringer om vi ska ut vännen! Ta det lugnt med flytten så ni har lite krafter kvar! /Tim

Anonymous said...

Näää, vi ska inte flytta.. däremot har det hänt att jag flyttat/varit medhjälpare vid andras flyttande : )

Anonymous said...

Jag skrev lite fel... Hahaha! Menade renoveringen sörru.