Wednesday, June 21, 2006

2-2 Brallor i skyn!

Onsdag och huvudvärk efter gårdagens ballbraker i form av fotboll!

Det var ett glatt gäng (ingen nämnd, ingen glömd) som infann sig på Hyttan när domaren startade matchen. Anledningen till att vi huserade på Hyttan var för att det var fullt på alla andra ställen.
Allt eftersom matchen pågick förvandlades glädjen till förtvivlan.

Nu slutade ju allting gott så jag ska väl inte gnälla så mycket. Spännande värre var det i alla fall.

Tyvärr så innefattar dylika fotbollskvällar en viss mängd alkohol, så även denna.
Eftersom jag satt och var så pass nervös (eller så var det hettan/törsten?) så var jag ju tvungen att hinka i mig närmare en kubik med bira vilket känns i skallbenet idag.
Tror det kan bli bättre efter lunchen när man fått lite mat och panodil i magen.

Passade även på att tala med en äldre herre som alltid sitter på haket med en bira i handen om vad jag tycker om honom.
Samtalet var väl inte det vänligaste men jag kan väl säga att det innehöll diverse tankar och funderingar om vad jag tycket om hans sätt att ta hand om sin hund.
Givetvis så höll han (och hans skabbiga vänner) inte med om det, men nu vet han i alla fall vad jag tycker.

Hundnapping nästa!

Dagens bild (Foto DN):












Dagens låt:
Hidden Cameras ”She´s Gone”

/Piraten

3 comments:

Anonymous said...

Antar att det är alkismannen på Careliigatan du menar? Han lever fortf alltså.. Stackars lilla hund. Vilket liv. Snyft.

Anonymous said...

Glömde säga att jag tycker det var riktigt bra att du sa till karln vad du tycker om hans sätt att behandla vovven. En del människor förstår inte vad de gör förrän någon annan berättar för dem..

Ankaret said...

Japp det är exakt den mannen!
Vet faktiskt inte vad som flög i mig. Blev lite arg kan man säga.
Den lilla vovven var jatterädd men man riktigt såg hur glad den blev när man bara pratade lite med honom. Anmälningen ligger fan i luften... /Krabbmannen