Monday, June 12, 2006

Signalkräfta!

Måndag vecka 24.
Helgen har varit väldigt behaglig.

I fredags så var jag och Vero ute och provade våran Toppola.
Strax efter 18: 00 åkte vi ut till Svalboviken där vi parkerade vid vattnet. Vädret var fin-fint och livet kändes topp.

Vi grillade, drack vin, spelade badminton med Sveriges sämsta badminton kit m.m.
Var lite orolig att det inte skulle kännas bra att sova i Toppolan men det gjorde man!



















Kändes lite som att sova i en båt med tanke på att hela rasket svajade lite när man rörde på sig. Lagom utsövd vaknade jag av att klockan ringde (08:00). Nu var det dags för helgens andra äventyr, nämligen Bug Run 2006!

Strax efter 11 så kom Hellfors och hämtade upp mig och min packning i sin bubbla.
Efter lite däckssparkande så var vi äntligen på väg mot Mantorp i en bubbla som inte varit ute på vägarna mer än ett par timmar sedan den blivit hopskruvad. Spännande värre med andra ord. Färden ner gick med bravur… förutom att framvagnen skrapade i ett par gånger + att ena sidorutan ramlade ner i dörren (mitt fel).

Hur skall jag sammanfatta Bug Run då… ?
- Sol, öl och galet roligt. Jag ser ut som en signalkräfta p.g.a. att jag aldrig lär mig att solen biter som tusan där nere.
Sen att jag har pigment som en albino gör ju inte saken bättre. :)

Här kommer några bilder på hur det såg ut där nere.

OBS! Notera Europas mäktigaste hockey-frilla på ett av fotona!

2 comments:

Anonymous said...

Såg mysigt ut med toppola! : ) Gött väder att prova den i oxå.
Men.. han med tofsen.. hade jag varit där i sällskap med en sax så.. *snipp-snipp-snipp*

Ankaret said...

Hahaha... nja det skulle då ha varit synd att kapa den! Det var seriöst den vidrigaste frillan jag sett, men vad gör det när han var man nog att bära upp den med stolthet.