Friday, June 09, 2006

Topponaut

Sol, fredag, kall öl i kylen, my musik, ett leende på läpparna!Kan livet bli så mycket bättre?
Tror faktiskt att det kan bli lite bättre men bara lite...


Jag och Vero tänkte åka ut på en tur med Toppolan idag. Vi skall bli Topponauter på riktigt!
Ska bli intressant och se om den håller ihop, speciellt med tanke på all el som jag och min far drog igår. :)
Jag är inte nåt stort fan av el och i synnerhet inte när man drar elen själv.
Nu handlar det inte om 220v men trots detta så kan det börja brinna i ledningar m.m. om man inte har räknat allt rätt…
Nu hoppas jag allt lirar som det skall för annars kan det bli jobbigt. Hahaha!

Mätte upp hur mycket ström solcellen genererade igår kväll när det var mulet.
Döm om min förvåning när multimetern ploppade fram siffrorna 18,55v!
Detta när det var mulet. Undrar hur mycket den klarar av vid stekande solsken?

Imorgon, lördag, så ska jag åka till Mantorp med min vän Richard.
Det har blivit en årlig tradition att åka dit på Bug Run.
I år skall vi löpa hela linan ut och sova över. Detta kommer att resultera i en massa öldrickande på dagen/kvällen samt en herrns huvudvärk dagen efter. Hahaha!
Kommer nog att bli trevligt trots att jag inte är så överdrivet förtjust i bubblor.

Dagens bild (Regina Spector):





















Dagens låt:
Regina Spector – Fidelity

Trevlig helg och på återseende!
/Topponaut #01


3 comments:

Ankaret said...

Fy bubblan modde! Doppelbocken kommer att göra er till djur! Dom borde komma med varningstext. Går inte att dricka dom utan att bli sinnessjuk... på riktigt alltså.
Lycka till och skyll inte på mig i fall det barkar åt helvete ;)
Trevlig helg /Tim

Anonymous said...

Lycka till med toppolaturen, och jag vill se bilder!

Ankaret said...

Bilder kommer! ;)