Thursday, June 15, 2006

Tack Murphy! Tack som fan! ;)

I förrgår så tänkte jag byta fjädrar till min Talladega.
Det skulle ju ta max två timmar hade jag tänkt mig. Troligt säger jag bara!
Min trogne vän, Mr. Murphy, kom förbi och gjorde livet till ett helvete.
Allt som kunde gå åt helvete gjorde verkligen det.
Saker och ting satt fast så pass hårt att en avdragare i gjutjärn gick sönder, ett krängningshämmarstag gick av m.m.
Nu gick det i och för sig att laga allt, förutom avdragaren, så på så sätt är allt okey men arbetet, som skulle ta två timmar, tog istället 5½ timmar för bara framfjädrarna!


Ikväll så tänkte jag ta mig an bakfjädrarna samt höja motorn i bakkant så att drivaxlarna hamnar i rätt vinkel.
Håller tummarna för att Murphy inte kommer att infinna sig på samma ort bara. ;)

Snart är det helg igen!
Helgen skall firas av på bästa möjliga sätt. Jimmy och Josie kommer till Tuna imorgon så då måste man hitta på nåt trevligt… om dom nu orkar med nåt efter den långa resan?

Dagens bild (veteöl som man blir sugen på när det är varmt):






















Dagens låt:
Hidden Cameras ”A Miracle”

Solen skiner och livet leker!
/T

5 comments:

Anonymous said...

Fyfan, en öl som heter HOE(!!!)GARDEEN kan inte vara dålig, tack för tipset Tim! =)

Ankaret said...

LOOOOOOOOL
På lördag så ska vi sänka några av liknande rang. Bolaget på förmiddagen?

Jimmy said...

oi laddie! fan hoegaarden är faktiskt en av mina nyaste favvoöl! ska såklart avnjutast i just orginalglasen som är lika stora som ens huvud=)klart det orkas må! ses väldigt snart!

Ankaret said...

Jo dom fungerar fint.
Vi ses snart kompis. Laddar upp med lite bira så vi kan må som kungar! Bogaloo!

Anonymous said...

Meh!!! Hälsa Ronge att det inte funkar att kommentera hans blogg..
: (

Trevlig helg!