Tuesday, June 20, 2006

Vibbar

Idag så är vädret väldigt spännande.
Det riktigt vibrerar av åska i luften.

Tryckande och kvavt men regnet kommer aldrig verkar det som.
Molnen finns på himlen men dom vill inte släppa loss…

Folk på jobbet lider av syrebrist och huvudvärk, det gnälls som pustas. Även jag tillhör den skaran människor som inte riktigt gillar läget. Kom igen nu och låt regnet flöda ett par timmar.

Helgen som gick var verkligen till behag.
I fredags så var det grillning på Ronges bakgård. Riktigt trevligt var det. Kvällen avslutades i vanlig ordning på krogen. Först gick vi till Lotus och sedan Nybron. Enligt vissa envisa rykten så var jag väldigt mående.

Lördagen var också en grillkväll av rang. Vi samlades upp hos Cheeta och Ida med mat och grillar, sedan var det bara ett jävla mående rätt igenom. Tror till och med att jag överdoserade min kropp med grillad majs! För första gången på länge vek jag av tidigast av alla… tror jag.
Tackade för mig redan vid midnatt!

Dagens bild (Fritz spanar):





















Söndagen var helt okej den med.
Vi gjorde ostfrallor, kokade kaffe, packade ner dagens DN och köpte juice.

När allt var klart så gick vi upp till Snopptorpsberget (jo, det heter faktiskt så! Hahaha!) och njöt av det fina vädret och utsikten!
Resten av dagen var också till behag. En perfekt söndag med andra ord.

Igår så hade jag avslut på min förstahjälpenutbildning.

Fick hålla på med L-ABC m.m. hela dagen så nu kan ni vara lugna om det skulle hända nåt otäckt… eller inte!
Jag har funderat mycket på hur man skulle reagera om man var tvungen att agera i ett skarpt läge. Skulle jag göra saker och ting rätt? Skulle jag agera över huvudtaget? Den som lever får se.


På kvällen så var jag till garaget och bytte grill på min Talladega så nu ser den ut som en 9-3 istället. Sjukt så mycket det gör för helheten! Jag är helt klart nöjd!

Just för tillfället så sitter jag och laddar upp inför kvällens match!
Kan bli en riktigt nervkittlare tror jag.
Tänkte avnjuta matchen på lokal med ett gäng brölande supportrar (jag inkluderad).

Dagens låt:
Fujia & Miyagi ”Ankle Injuries”


/T

No comments: