Thursday, October 05, 2006

Nymodigheter och kval.

Det blev inget öldrickande för mig igår (sorry gubbar och tjejer).
Satt och väntade på att ”Post-Larry” skulle komma förbi med våran nya TV.
När han väl droppat av skiten så var jag som ett barn på julafton.

Första intrycket var, ”Fan va ljus bild det är” och ”Shit va stor bild det är” (jämfört med våran gamla rackare). Nu berodde det på att våra gamla TV hade passerat ”bäst-före-datumet” sedan många år tillbaka och därför var helt tvärslut.

26-tum och ett dassigt bildrör imponerar föga i dagens tekniksamhälle. Hahaha!

Som alla kan förstå så gick hela kvällen åt att programmera in alla kanaler, ljud, kontrast m.m. så det blev helt inte tid för öl. Darn!

Idag så var snubben med Golfen, som jag är lite intresserad av, förbi och visade upp besiktningspapperna. Blank och fint med ett par ”värt-att-veta” på…
Det är nu det börjar bli jobbigt. Köpa eller inte?

En Golf GTI Special –84 är ju inte direkt en bil som växer på träd.
Vi snackar om sista årsmodellen av Golf Mk1 med options som färddator, läderratt m.m.
Inte blir det bättre av att den är utrustad med nytt väghållnings kit från Jamex, svart läderklädsel + att det ingår ett helt förråd med trim- och reservdelar.

Som sagt så är jag lite kluven till att köpa mig en bil som jag vet behöver lite kärlek och omvårdnad (läs ROSTLAGNING).

Ikväll så står självplågning på schemat.

Ronge skall du med eller skyller du fortfarande på snuva? Hahaha!

Dagens låt:
Snow Fight In The City Centre "Listen"

/T

5 comments:

Anonymous said...

Hahaha, jag bangar även idag, ingen idé att träna när man är släpig, det tar ändå inte =)
Förresten:
1. Nice med ny tv, vill också ha!!!
2. Köp bilen!
Tjobeeeedooobeee!

Ankaret said...

Hrmf... jorra, jorra... ;)

Ang. bilen så får vi se hur jag gör. Finns en mini i K-holm också som inte verkar vara helt fel!

Anonymous said...

Nja, den där var riktigt ugly hörru! Go for the Mini.. Men den kanske är en riktig miljövän till bil, vadvetjag?

Ankaret said...

Men Millis du fattar inte... LOL
Det är inte bilen på bilden som jag ev. skall köpa, det är samma modell. Sen att den är ful håller jag inte med om. Bilen i fråga är en klassiker och en milstolpe! Golfen startade en hel era, nämligen GTI-eran + att det nuförtiden finns en hel bilklass som kallas för "Golf-klassen" ;)

Någon miljöbil är det inte snack om. Jag anser att man med gott samveta kan ha en entusiastbil som inte är avgasrenad, eftersom man inte kör så mycket med den. Sedan kan man ju etanolkonvertera om man nu vill lätta på sitt miljösamvete ;)

Har fått lite kalla fötter gällade ett Golf köp så jag vet inte hur det kommer att sluta.
Hellst av allt vill jag ha en Alfa Romeo eller en äldre Porsche så den osm lever får de ;)

Det var allt från mig.

Anonymous said...

:D

Nu är det jag som snart sätter mig på tåget hem och ser fram emot en stor uppslutning på fredagsölen. GÖTT!
Trevlig helg!