Thursday, October 26, 2006

Ondskan har besökt mig.

Säsongens apelsiner verkar vara lite ettriga och bångstyriga!
Detta kan jag med lätthet säga eftersom jag har personliga erfarenheter av deras ondhet!

Hela dagen har det legat en apelsin på mitt skrivbord och stört mig i mitt arbete!
Färgen, lukten… ja tammefan allt med den signalerade kaxighet.


När även min mage bestämde sig för att visa sig på styva linan så tog jag tag i apelsinhelvetet och påbörjade skalperingen! Döm om min förvåning när fanskapet stretade emot! Grr…
Först när jag tog fram mattkniven så blev han mer medgörlig.
Skalet åkte av och både jag och magen blev lite gladare, för att inte tala om hur lugnt och skönt det blev på kontoret! Aaah...

R.I.P apelsinjävel. Ingen kommer att sakna dig.
Dock lever minnet kvar av dig på mitt kontor i form av ditt skal och din lukt.

Dagens bild (Låt er inte lirad av deras charmiga yttre, dom är onda!):

















Dagens låt:
Sofia ”Where Are You Now”

/T

3 comments:

Ronnie said...

Hmmm...börjar misstänka att du har lite för lite stimulans på jobbet, mannen.

Ankaret said...

Hahaha... Jobb? Stimulans? Vad är det? Börjar känna mig som ett barn som har tråkigt. Man hittar helt enkelt på en massa konstigheter. Trevlans! Oops.. nu kallar kaffet på mig.

Anonymous said...

Hmmmm. Du är en bralla!