Monday, October 23, 2006

Underbara Underberg!

Måndag igen… men vad gör det när man fortfarande kan känna av lördagens tjo och tjim!

Fredagen gick, som jag skrev i fredags, i lugnets tecken.
Efter avslutad arbetsdag så tog vi oss en drink hemma innan vi anlände till Jernbergska.
Maten och vinet var som förväntat utmärkt.

När maten och vinet var slut så rullade vi till Grappa för att runda av med en drink.
Fredagen kunde inte ha varit bättre!



















Lördagen var helt tvärtemot fredagen. Festligheterna började redan klockan 14:00.
Badbrallorna åkte på, skumpan öppnades och sedan plurrade ett gäng törstiga snubbar ner i bubbelpoolen på ”country”.

Jag vet att det låter homoerotiskt med bubbel och skumpa men det var jag som drack skumpa, d.v.s. döm inte dom andra snubbarna bara för att jag levde ut mina feminina sidor.
För att väga upp skumpan så hade jag med mig ett par folkisar och några Underberg.
Det sistnämnda är ju ”bra för magen”, i alla fall om man skall tro grabbarna i Sällskapsresan.

När vi hade uppnått russinnivå 5 så var det dags för oss att rulla vidare.
Vi hamnade på Maestro, som förövrigt kan vara ett av Tunas skabbisgaste hak.
Pizzan och ölen smakade dock gott men dom arga blickarna var väl inte lika trevliga (eller vad säger du Ronge?). Hahaha!

När pizzan och ölen lagt sig lite så hade vi en extraordinär förluva hos Ronge.
Grabbigt värre med kickers-spel, bira och en massa skrönor.

Superlördagen avslutads på Raws dansgolv där folk dansade så svetten sprutade.

Varför kan inte alla lördagar vara lika trevliga?
Kan inte komma ihåg när jag garvat och haft lika roligt sist…

Tackar som fan till alla er som var med och gjorde lördagen till en oförglömlig kväll.
Ser fram emot nästa gång det händer.

Dagens låt:

Holiday For Strings "Touch the Tiger"

/Styret Apansson

No comments: