Monday, October 16, 2006

Projekt på G igen!

Oj, oj, oj… nu har det gått ett bra tag sedan jag delade med mig av mitt liv och leverne.

Vad har hänt sedan sist då? -Jo det skall jag ta berätta för er!

Jag har varit ute och slarvar på lokal i dagarna tre!Det hela började i onsdags då Jimmy och Josie uppenbarade sig i Tuna.
Det blev en massa snacka och öl på ”biskopen”. Riktigt trevligt var det.
På torsdagen blev det en repris på onsdagen! Stackars skallen säger jag bara.
Fredagen gick av bara farten. Förfest hos oss och sedan blev det Nybron.
Alla tre kvällarna var trevliga som tusan. Tyvärr så tyckte inte min kropp detsamma.
Den bestämde sig än en gång att sätta sig på tvären så lördagen blev superlugn.

Söndagen var skapligt trevlig. Vaknade tidigt eftersom Vero skulle iväg och spela cello.
Jag tog lång tid på mig innan jag åkte iväg för att titta på en gammal Golf GTI.
Sjukt va delar det var till den bilen. Vi snackar toppar, motorblock, spridare, bränslehuvuden, rattar m.m., m.m. Efter ett visst övervägande så gav jag snubben ett bud på hela rasket.
Han nappade inte direkt med redan efter en halvtimme så fick jag ett SMS från honom att om jag la till 1000:- på mitt bud så kunde jag köpa skrotet.
Sagt och gjort sa jag att jag skulle ha rubbet. Skall iväg och hämta bilen ikväll och resten av delarna imorgon.
Det kommer att krävas ett par turer med pickuppen för att få hem allt som tillhör bilen.

Såhär kommer min bil förhoppningsvis se ut när den är klar (bilden är lånad från rejsa.nu)
















Snart slutar jag för dagen och blir det till att smida affärer medan järnet är varmt.

Dagens låt:
Ed Hardcourt ”She Fell Into My Arms”

Adjö!

/T

4 comments:

Anonymous said...

Hey T!

Fan va coolt. Car-in-a-box liksom, eller?

Langtar redan till onsdagsolen, lar bli rejalt bilbogeri med tanke pa vi ocksa har en ny Fiat-kompis.

E faan kan inte vanta, imorgon ska jag fram en tub Autosol och mysa...

/Calle

Anonymous said...

Hahaha... så du är också fast i autosolträsket! Du kan låna av mig om du vill... eller den som Ringe lånade av mig vill säga. Det är en stor burk som räcker till många gnidningar ;)

Ikväll så ska jag hämta lite "gottis" till golfen!
/T

Ronnie said...

Jag har också en del autosol över om nån vill ha. Går inte åt så mycket till scootrar.

Grattis till familjetillskottet, får man väl säga...

Anonymous said...

Tackar tackar Ronsan!
Var och hämtade en hel del delar till den idag! :D