Thursday, January 26, 2006

Doot doot plot

Igår så var det en soft dag.

Kom till jobbet i hopp om att åka på Nordbygg mässan i Älvsjö.
Tyvärr så blev det inte så eftersom jag var tvungen att förbereda mig med diverse material och statistik till ledningsmötet jag skulle hålla i senare på kvällen.
Hade faktiskt hellre varit på mässan men nu kan man inte få allt här i världen.

Trots att jag var tvungen att avböja mässresan så blev det en riktigt bra dag.
Ringde till Arver för att kolla om dom hade tagit sig en titt på min Lupo.
Svaret jag fick av tjejen i receptionen var positiv!
Bilen var redan fixad och den hade klarat sig utan skador.
Verkstadsgubbarna hade värmt upp tråget på den för att få ut all kondens, bytt olja och filter sedan varmkört igen...
Vad fick jag betala för det kalaset då? Inte en krona faktiskt eftersom dom hade missat att värma upp + byta olja en extra gång när bilen var inne första gången.
Med tanke på att det var så vacker väder så promenerade jag till Arver.
Det var riktigt skönt att slippa sitta och glo på kontoret.

Efter att jag fått tillbaka bilen så åkte jag runt till några olika affärer för att kolla hur dom förvarar sina kemikalier. Detta gjorde jag för att få lite mer kött på benen gällande lagring av kemi.
Passade även på att få bilen tvättad när jag var in till Statoil för att kolla deras kemikaliehantering. Perfekt!

Efter lunch så var det kontorslivet som gällde igen.
Förberedde mig med diverse statistik m.m. inför mötet som jag skulle hålla i på kvällen.
Mötet gick väl helt okej...
Ibland får jag känslan av att ledningen inte riktigt tycker att det är roande att lyssna på mig och mitt snack om ISO m.m. Hahaha!

Innan jag åkte hem så passade jag på att åka till växthuset och köpa 20st tulpaner till Veronica samt åka en sväng förbi Hattens garage. Han hade lackat sin bakskärm m.m. till sin HD från 40-talet. Resultatet var enastående! Svart och snyggt!

På kvällen så bakade vi pizza, drack lite rött och bara mådde.
Det är trevligt att bo med Veronica!

Idag (060126) så har jag suttit och klurat på hur många brandskåp vi kan tänkas behöva i butiken.
Klurigt detta med tanke på att skåpen inte direkt är gratis.
Gick även en 20 minuters promenad på lunchen. Det var kallt men ack så uppfriskande.
Solen och syret gör verkligen underverk med en kontorsråtta som mig.

Ikväll så tänkte jag ta tag i tvätten från helvetet.
Det var fullbokat i tvättstugan hemma så det blir vackert till att åka till Solvik och tvätta.

Ska nog ta med mig en bok så jag har nåt att göra undertiden tvätten torkar i bastun.

Dagens bild (Hidden Cameras):














Ja just det ja! Det är tre personer som har ringt på Lupon!
Ska visa upp skönheten för en kvinna i Uppsala imorgon (060127).
Vi får väl se om hon nappar…

/Tim


No comments: