Monday, January 16, 2006

Helgen hänger sig kvar!

Måndagen den 16 januari 2006.
Det känns som helgens bravader fortfarande hänger kvar och sliter i mig...

Åkte till Uppsala redan i torsdags kväll.

Färden gick tillfredställande och vi han med att förbereda lite mat till festen som skulle gå av stapeln den lördagen den 14:e.

I fredags så började vi dagen med att laga lite mer mat. Måste säga att vi höll planeringen bra.
Vid 17-snåret så kom några kursare över till Veronica på en, så kallad, fördrink innan färden gick emot Stockholms Nation…

På Stockholms så bjöds det på tre rätters, snaps, vin, öl, tjo och tjim...
Det var en väldigt trevlig tillställning även fast jag insåg att jag aldrig, och då menar jag aldrig, kommer att bil bra på att dansa.
Festligheterna höll på fram till två-snåret. På vägen hem till Vero så passade jag på att avsluta kvällen med en praktvurpa! Det var halt och mitt balanssinne var väl inte riktigt 100 procentig. ;)

08:30 ringde det på dörren!

Varken jag eller Veronica förstod vad det var som hände. Det tog sin lilla stund innan jag fattade att det var Veros föräldrar som var där. Det var dags att gå till lokalen för att duka m.m. med jag lyckades inte gå upp. Stackars Veronica fick åka iväg med dom… Hon sa iofs. att det var okej att jag låg kvar men jag har i alla fall dåligt samvete.
När jag tillslut blivit människa så var det dags att åka iväg och hämta Elenor från stationen samt gå till universitetshuset för att bevittna når dom blivande läkarna skulle få sina efterlängtade diplom.
När väl diplomutdelningen var avklarad så gick vi till festlokalen. Där blev det skumpa, mat, dryck ,tal, sång m.m. Riktigt trevligt med andra ord! Jag avslutade kvällen med ett litet missförstånd. Fick för mig att jag hade sagt åt Vero att jag var trött och skulle gå hem och sova. Det var tydligen helt fel. Jag hade sagt att jag var trött och ville sova, men inte att jag skulle gå. Hahaha! Sorry!

Söndagen började som det brukar när man har varit ute och ”mått” lite för mycket, med skallebank. Låg och samlade mod ett bra tag innan det var dags att åka till festlokalen för att städa upp. Nu föll det sig inte bättre än att Veronicas föräldrar redan hade gjort grovjobbet.
Tackar så mycket för det! Jag hade nog inte varit människa nog att göra det om jag ska vara ärlig, och det ska man ju.
Söndagskvällen händer det inte så mycket…

Dagens bild (universitetshuset i Uppsala):















Det var en virrig tillbakablick över vad som hände i helgen.
Nu ska jag åka hem och städa.
/T

No comments: