Tuesday, January 03, 2006

Zzzz...

06-01-03
Så sitter man på jobbet igen och håller på med allt annat än jobb.
Försöker komma på varför jag inte kan bli pigg för.
Har känt mig trött så otroligt länge nu och det spelar ingen roll om jag sover 10 timmar per natt.

Det jag kan komma på är att jag känner mig lite stressad samt att jag sitter framför datorn hela dagarna. Kroppen måste aktiveras helt enkelt!
Tänkte ta och sätta igång med lite träning inom en snar framtid, och nej det är inte ett nyårslöfte utan ett steg mot ett sundare liv. Har märkt på kroppen att den inte mår så bra av stillasittande jobb samt ett konstant festande på helgerna…

Min kropp har iofs aldrig mått så bra men då är det ju lättare att förbättra den, eller hur?

Dagens lunch intogs i form av havregrynsgröt och ett par riskakor. Hahaha! Det handlar inte om självsvält utan om att jag intehade nåt annat hemma. Fattiga tider såhär efter jul och nyår!


Dagens bild (Grymma bönor från Saltå Kvarn):














Ikväll så tänkte jag hjälpa min vän Hellfors att byta kamremmen på hans 745:a.
Med tanke på att jag gjorde det på min 944 så borde det inte vara några större problem.
Nu ska man inte underskatta Mr. Murphy men denna gång ska han väl hålla sig undan hoppas jag.

Fram med skruvmejsel, några hylsor seda när det bara att sätta igång med att försöka få loss remskivan... Misstänker att det kommer att sväras ett par gånger ikväll. :)


Dags att jobba vidare nu!
/Tim

No comments: