Thursday, January 19, 2006

Staden fryser!

Idag så är det kallt i Eskilstuna.
Hela staden fryser.


Har hittat vart den kalla luften kommer in på mitt kontor också. Äntligen!
Eftersom jag sitter precis vid fönstret så har jag hela tiden trott att det har varit osedvanligt kraftigt kallras precis där jag sitter, men idag så tröttnade jag på att ha vantar på mig…
Jag och en kollega började klura på om det var elementet som var trasigt men det var det inte.
Efter ett tag så kände jag hur det drog från övre delen av fönsterkarmen. Hittade ett stort läckage där den kalla luften vällde in.
När dom byggde om fasaden i somras så måste dom ha fuskat med isoleringen!
Fuskjobbarna är alltså skyldiga till att jag håller på att frysa ihjäl på jobbet. Dumma dom!
Jag får väl ta och ”låna” lite silikon från affären och täta rutan själv. ;)
I och för sig så kanske det är bra att det är kallt med tanke på att jag alltid är så trött. Hahaha!

Igår så gjorde jag inte så mycket. När väl jobbet var slut så åkte jag till en vän med en lackspruta, sedan åkte jag raka vägen hem till katten.
Kvällen var lugn. Låg och myste med kissen, läste tidningar och tittade lite på TV.

Dagens bild (TVR Sagaris):














Kolla in designen på TVR:en! Överdrivet, rått och sjukt vackert!
Skulle kunna ha en i vardagsrummet bara för utseendet!

/Tim

No comments: