Monday, January 23, 2006

Helgen v.3

Så var även velgen vecka 3 avverkad.

Vad gjorde jag då?
-Jo det ska jag tala om för er!


Fredagen den 20 januari 2006.
Efter arbetsdagen tagit slut så satt jag mig i Caddyn (en liten pickup) och åkte hem.
Med tanke på att det var snöstorm ute så övervägde jag att stanna kvar hemma istället för att ge mig ut på vägarna. Det tog mig ca. 10 sekunder att bestämma mig att jag skulle åka. Sagt och gjort på började jag färden mot Uppsala. När jag kommit ut på motorvägen så började jag överväga om jag eventuellt skulle vända om och åka hem, eftersom det var så dåligt väglag. Sikten var cirka 20 meter och det yrde snö överallt. Väl framme i Strängnäs så avtog ovädret lite så jag gasade på. Såhär i efterhand så ångrar jag faktiskt att jag fortsatte. Har nog aldrig varit så rädd någonsin när jag kört bil förut. Väl framme i Uppsala så förbannade jag caddyn och dess dåliga, hårda vinterdäck, den höga flakkåpan som tar upp all vind m.m. Hahaha!
Med tanke på vädret så parkerade jag bilen för natten och tog en drink med Vero istället.
Kvällen tillbringades på Uppenbar i glada vänners lag. Det var trevligt och lugnt.

Lördagen den 21 januari 2006.
Vaknade upp redan klockan 08:00 eftersom ringklockan började yla med sin gälla stämma!
Var tvungen att släpa mig ner till lastbilen för att sätta i mer parkeringstid.
Strax därefter så höll vi på att packa bilen för fullt. Vi fick såklart inte med allt så det var bara att åka till Eskilstuna, lasta av, byta bil till mors Zafira och till slut åka tillbaka.
Vi kunde snabbt konstatera att, även om Zafiran är en stor bil, så skulle inte allt få plats denna gång heller! Damn! Nu står det kvar en gitarr, ett värmeelement och en tavla kvar i lägenheten. Få ta med dom denna helg istället.
På kvällen sp höll vi, eller Veronica om jag ska vara ärligt, på med att packa upp en massa saker. Klura på vart allt skulle få plats m.m.
Kommer nog bli riktigt fint när det blir klart. Äntligen börjar det kännas som ett riktigt hem!

Söndagen den 22 januari 2006.
Vi tog oss en riktig sovmorgon!
Efter frullen så åkte jag till Solvik. Tanken var att jag skulle få bakaxeln på plats så att man kan ställa ner sierran på hjulen, men icke! Det var så förbaskat kallt i garaget så jag drack bara lite kaffe med mina föräldrar och sedan åkte jag tillbaka hem.
Kvällen var väldigt lugn. Vi höll på med plockande och pysslande mest hela kvällen…

Vecka 4
Måndagen den 23 januari 2006.
På jobbet igen!
Kändes lagom kul att komma hit och upptäcka att jag inte fick sitta på mitt kontor. Det var ockuperat av byggnadsarbetare som höll på att byta till nya treglasfönster. Fick sätta mig i konferensrummet och klura på hur veckan bäst skulle avverkas.
Måste säga att jag har strukturerat upp den helt okej nu. Hoppas min tidsplan bara håller.

Dagens bild (vasen som inom kort kommer att prydas av tulpaner):




















/Tim
PS. Idag så är det Veronicas första dag som doktor här i Eskilstuna!Jag hoppas det här gått bra för henne! DS.

2 comments:

Josefina said...

Tim! Jag tycker att din blogg borde handla uteslutande om bilar!
Ha det,vis ses snart!kram/josefina

Ankaret said...

Svar till Jo;
-Jag håller inte med om det.
Inte helt konstigt att jag skriver mycket om fordon med tanke på att det är ett av mina största intressen, men att sträcka mig till att uteslutande skriva om det vette katten. Se till så att ni har ett fett gäng med människor redo inför flytten nu. ;-) Ses. /Tim