Tuesday, January 10, 2006

Sömnbrist...

Dagens ord:
TRÖTT

Idag så är jag helt otroligt trött. Har svårt att koncentrera mig på jobbet.
Sitter på mitt kontor och fryser och försöker mig på att lösa dagens problem.
Kan bara säga att det inte går direkt tillfredställande. ;)

Jag är trött för att jag inte kom i säng i tid igår.
Veronica skulle till sina föräldrar och fixa lite med maten, som hon ska bjuda på när hon tar examen. Eftersom jag inte ville vara i vägen så åkte jag till Solvik.
Tänkte att jag skulle svetsa klart bakaxelinfästningen på sierran men när jag väl kom dit så var det sjukt kallt i garaget.
Hade glömt bort att sätta på värmen så jag klarade bara av att svetsa ca.10 sömmar innan det var dags att gå in i värmen och dricka kaffe.
Nu är det ”bara” putsning och målning kvar sen kan jag baxa upp den nya bakaxeln.
Som det ser ut nu så är det inte så mycket kvar att göra på den sargade krigaren tills det är dags för uppstart.

Punkta fast dom nya, bakre, skärmkanterna, dra nya broms- och bränslerör.
Ska nog passa på att tillverka en uppsättning stålomspunna bromsslangar också…
Redan innan jag har fått bilen att rulla så börjar jag planera nya byggen.
Med tanke på hur billigt man kan få en saab "kortblockare" så är man ju sugen på att konvertera antingen sierran eller bygga sig en ”super7”. Nog om detta!

Efter kaffeintaget i Solvik så åkte jag till Glömsta för att kolla in hur det gick för Vero med matlagningen.
Hon var inte riktigt klar så jag fick snällt sitta och vänta.
Vi kom därifrån 23:30. Det i sin tur gjorde att jag kom i säng vid ett snåret.
Det är lite för sent för mig med tanke på att jag ska upp redan 06:40.

Idag efter jobbet så ska jag på lite ”uppdrag” så jag får väl se vilken tid jag kommer hem.
Ska se till att jag kommer i säng i god tid i alla fall. :)

Dagens bild (AXA:s Ekologiska havregryn som är grymma med lite havremjölk och sylt):









Brallan kom tillbaka!
/Tim

No comments: