Wednesday, January 04, 2006

Nostalgi

Dagens uppdatering!

Igår (060103) efter jobbet så åkte jag hem och lagade lite fullkornspasta och tomatsås.
Det smakade mumma! Efter att maten var förtärd så lade jag mig på min sköna manchestersoffa och kollade på One Three Hill. Har av någon märklig anledning fastnat i den serien. Vet inte riktigt om man som kille får tycka om ”feelgood” serier av den kalibern…
Han nästan se hela programmet innan jag somnade. Sov till ca. 18:15.

Vid 19-tiden så åkte jag till Hellfors garage för att hjälpa till med kamremsbytet på hans 745:a.

Av någon anledning så känner man sig väldigt lodig när man skruvar med bilar och i synnerhet med Volvo. Hahaha! Måste säga att operationen gick enligt planering. Jobbet tog ca. två timmar och då han vi med att skratta, snacka skit och dricka kaffe.
Åkte hem klockan 22. Han med lite mer TV-tittande samt telefonpratande innan det var dags att ”nanna” kudden.

Idag (060104) så var det lite problematisk att komma upp ur sängen. Vet inte om det berodde på att jag gick och lade mig för sent eller om det var för att det var så kallt i lägenheten?
Väl framme på jobbet så var det inga problem. Lite kaffe och råg-rutan kan göra underverk ibland!

Har känt mig nostalgisk idag.

Jag har suttit och mått med en massa gammal musik m.m.
Råkade på en bild på nätet som är tagen i Utajärvi. Det är ett litet samhälle ca. 10 mil utanför Uleåborg (Finland) där jag har hängt i mina barndoms dagar.

Vi brukade åka dit på somrarna och hälsa på farmor och farfar när jag och min syster var små.
Trevligt ställer som jag hoppas få uppleva igen denna sommar.

Dagens bild blir helt sonika den jag hittade på nätet:

Den är lånad från http://www.22-pistepirkko.net/

















Det var allt för idag!

O´hoy!

/Tim

1 comment:

Jimmy said...

vacker bild mano,fick en backflash idag oxå,en viss mister jonglerar med en hemgjord turkis pepparblandning/renat o tappar den i pojkrumsgolvet ha ha.bara dök upp i hövvet=)