Monday, January 02, 2006

2006 - Nytt år! Nya Äventyr!

Så var ännu ett år avverkat.
2005 gick väldigt snabbt måste jag säga.
Hur ska man summera 2005 då?
För min egen del så var 2005 ett år av glädje!
Inga större fadäser vad jag kan komma på.

Det jobbigaste i mitt liv var nog när min katt bestämde sig för att utmana mina föräldrars katt vilket resulterade i ett skadat öga, ett otal veterinärbesök samt en fattig husse.

Dagens bild(jag och Vero på nyårsafton):














Tänkte även passa på att summera vad jag gjorde under jul och nyår.

2005-12-22
Eftersom vi var ute och åt julbord på onsdagen så tyckte jag att det var en ypperlig idé att vara ledig dagen efter. Sagt och gjort var jag hemma och tog hand om min bakfylla som råkade infinna sig i min kropp. Min syster, Ramon och lilla Hannah hade anlänt dagen innan så jag var och besökte dom innan Veronica dör upp på kvällen.


2005-12-23
Dan före doppare dan!
Tog en rejäl sovmorgon. När klockan började närma sig 13:00 så åkte jag till jobbet en liten sväng för att vara med på julklappsutdelningen. I år så fick vi två uppsättningar med handdukar och badlakan. Verkade vara riktigt bra kvalitet på prylarna.
På kvällen var det uppesittarkväll hos Veros föräldrar. Det lackades paket och vissa seriösa passade även på att skriva rim.

2005-12-24
JULAFTON!
Jag och Veronica hade vår egen lilla julafton direkt på morgonen.
Vi år en riktigt trevligt frukost och hade julklappsutdelning. Det var riktigt mysigt.
Lite senare så åkte vi till Veronicas föräldrar för att äta lite lunch.
Vi var kvar där till klockan 15:00. Då var det dags för nästa anhalt, nämligen mina föräldrar.
Sagt och gjort, in i bilen och iväg till Solvik!
Väl framme i viken så var det dags för nästa matchock. Att man kan få i sig så mycket mat på en och samma dag… Helt sjukt!
Vero åkte tillbaka til sina päron efter ett par timmar men jag stannade kvar.
Kvällen avslutades med cognac och TP.

2005-12-25
Vakande upp trött och jävlig. Cognacen visste vart den skulle ta.
Vero dök upp vid 15-tiden och vi skulle än en gång inta mat.
Efter matorgien så åkte vi hem till stan för att förbereda oss för kvällens bravader.
På juldagen är det nämligen tradition att alla vänner går till Cheeta eftersom han fyller år då. ;) Det blev en hejdundrande fest hos honom. Bålen var lika lömsk som vanligt! Lite senare på kvällen så bestämde vi oss för att knalla till Raw Power! Det blev dans, tjo och tjim! Hahaha!

2005-12-26
Vakande upp trött och jävlig!
Det tar hårt på krafterna att ha roligt.
När man väl kommit upp på fötterna så var det dags att gå på skiten igen.
Annandag jul är också en klassisk ”gå ut dag” i Eskilstuna.
I vårat fall så brukar vi gå på pippalucken som i år hölls på Harrys.
Det var väl en helt okey kväll men tyvärr så fick jag för mig att jag var ”cash-money-king” så jag drack en massa dyra drinkar.

2005-12-27
Med tanke på att jag hade varit ute dagen innan så hade jag varit förutseende och smart nog att be om att få vara ledig denna dag. Dagen var soft och mående.

2005-12-28
På jobbet igen! Oj, oj, oj, va segt det skulle vara.
Man kommer in i ledigheten så otroligt fort men när man ska adaptera tillbaka till sina vanliga rutiner så går det inte alls. Trots detta så gick dagen helt okej.

2005-12-29
Ännu en dag på jobbet.
Fick faktiskt väldigt mycket gjort även fast jag var trött och sliten.
Råkade även få med mig en ny gasflaska till svetsen samt en reduceringsventil. Nu är svetsen komplett!
På kvällen så gick jag ut med Vero, syrran och Ramon. Vi hamnade på Harrys där dom hade nån typ av frågesport med en trubadur. Av 15 frågor så fick vi 13 rätt och vann hela skiten! Jippii! Priset var, förutom äran, en värdecheck på 200:- som gällde i baren samt två st fia drinkar! Eftersom jag är en girig jävel så passade jag på att ta en Red bull och vodka. Gratis är gott! När vi sen skulle hem så fick Vero för sig att vi skulle till Statoil och handla ”folkisar” och snus. Här skulle det efterfestas! Hahaha! Vi satt uppe och snackade skit till fyra rycket.

2005-12-30
Ledig från jobbet och bakis som en kaja!
Har en allmänt suddig bild över denna dag. Kommer inte riktigt ihåg vad jag gjort men det kanske inte är så konstigt med tanke på att man levt rövare så pass mycket den sista tiden!

2005-12-31
Årets sista dag!
Jag och Veronica åkte till Uppsala vid 15-tiden.
Väl framme så lagade Vero en ruccola- och chevrépaj som vi skulle ha med oss till kvällen fest. Själv satt jag och tyckte synd om mig själ eftersom jag kände mig lite krasslig. Botade krassligheten med veteöl och internet!
Festen hos värdparet, Susanna och Andreas, var en riktigt lyckad fest! Får passa på att tacka dom så himla mycket för allt! Festen började lite småstelt med middag men efter några snapsvisor så var stämningen på topp! Efter tolvslaget så var det ”fridans” för dom som ville… Tydligen ville jag det väldigt mycket! Nyårsfesten avslutades hos grannarna vid halv fem tiden. Mitt minne börjar svikta lite här men jag ville gå hem eftersom jag kände mig lite för berusad. Ett klokt beslut tycker jag såhär i efterhand. J

2006-01-01
Årets första dag gjorde sitt intåg med buller och bång i form av huvudvärk!
Ett par huvudvärkstabletter senare på var jag på väg till den lokala pizzerian för att hämta pizza. Vi åt som små bävrar och sedan insåg jag att det var dags för mig att åka hem till Eskilstuna.
Bilfärden hem kändes inte 100-procentig. Var väl inte piggaste killen i Sverige! Tur att det inte gick fortare än 80 km/h.
Väl hemma så intog jag horisontalläge på soffan och inväntade morgondagen.

2006-01-02
Måndag och på jobbet igen! Idag så känns det inte helt okey att vara här. Vet inte vad det beror på…
Får se till att jobba riktigt flitigt idag så jag kan åka ut till garaget med gott samvete.
Ikväll ska svetsen (Kemppi Super Migger - Svetsen i mitten) invigas och förhoppningsvis bakaxeln åka på plats igen!
















God fortsättning på er alla!/Tim

No comments: