Wednesday, May 10, 2006

Glassbägare!

Nu fungerar min cykel utan att bråka!
Var och köpte mig en ny innerslang igår, som ni kanske redan vet.
Väl hemma så var det dags att, en gång för alla, se till att få cykeljäveln att rulla.
Var ytterst försiktig och noggrann när jag monterade den nya slangen. Spottade, svor och levde rövare innan det var klart. När jag var klar med min cykel så var det gads att ta tag i Veros dito. Hennes kedja hade gått av så jag passade på att byta den innan hon kom hem från cellorepetitionen. Såg nästan ut som en cykelaffär i köket! Hahaha!

Senare på kvällen så tog vi våra cyklar och rullade till Slagstaglass.
Där avnjöt vi glassen tillsammans med ca. 50 stycken ”boy-racers”, d.v.s. motorburen ungdom som stolt visade upp sina ”hottade” bilar. Det som slog mig var att ungdomarna hade rätt så dyra bilar. Exempel på bilar som ynglingarna hade med sig var: Audi TT, Porsche 996, Mazda MX5 och självklart den obligatoriska Volvo 242 TIC! Hahaha!

Annat var det på min tid då man fick nöja sig med en skruttig Golf 1:a eller en trött Saab.

Efter glasspausen så sadlade jag skamset min 70-tals racer, medan jag med en drömsk blick tittade på Porschen. En sån skall jag bara ha, fast jag tycker nog att det är hetare med 993:orna.

Avslutade kvällen med att läsa några kapitel ur Spelet.
Sjukt fängslande bok som jag rekommenderar starkt.

Lampan släcktes redan 23:20.

Dagens bild (Au4 "On: Audio" - Front cover):






















Dagens låt:
Au4 "Everything Is Always Moving"

/T


3 comments:

Anonymous said...

Det var väl inget fel på Saaben?

Ankaret said...

Nej det var det inte men det är skaplig skillnad mot en Porsche om man säger så... Hahaha!

Anonymous said...

:D
Nu: glass i solen!!